BibTex RIS Kaynak Göster

Türkiye’de kademeler arası geçiş ve öğrenci akışının gelişimi

Yıl 2017, Cilt: 50 Sayı: 1, 43 - 98, 01.05.2017
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001388

Öz

uygulanan kademeler arası geçiş politikaları ile kademeler arası geçiş ve öğrenci akış oranları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Kademeler arası geçiş, özellikle son otuz yıldır eğitim sisteminin en önemli sorunlarından biridir. Günümüzde ise ortaöğretim ve yükseköğretime geçiş sınavları, toplumsal, politik ve ekonomik alanda etkilerini gösteren bir bunalıma dönüşmüştür. Araştırma, karma yöntem desenlerinden yakınsayan paralel desen ile yürütülmüş; nicel ve nitel veriler eş zamanlı olarak toplanmıştır. Nicel veriler, kademeler arası geçiş ve öğrenci akış oranları hesaplanarak; nitel veriler ise betimsel ve içerik analiz teknikleri ile analiz edilmiştir. Kademeler arası geçiş ve öğrenci akış oranları, 1923-2014 yılları arasındaki altı dönem altında gruplanmış ve bu dönemlerin kademeler arası geçiş politikaları ile ilişkilendirilerek yorumlanmıştır. Araştırmada kademeler arası geçiş oranlarındaki değişimin istikrarsız olduğu, öğrenci akış oranlarının ise özellikle planlı kalkınma döneminden itibaren artmaya başladığı bulunmuştur. İncelenen dönemde kademeler arası geçişte uygulanan yöntemler, özellikle eğitim talebindeki artışa bağlı olarak değişime uğramıştır

Transition between Grades and Development of Student Flow in Turkey

Yıl 2017, Cilt: 50 Sayı: 1, 43 - 98, 01.05.2017
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001388

Öz

Purpose of the study is to examine the relationship between the policies carried out in Turkey between the years 1923-2014 regarding transition between grades and the rates of transition between grades and student flow rates. Transition between grades has been one of the most important issues of the education system especially for the last thirty years. Today, the transition examinations for secondary education and higher education have become a crisis exhibiting its effects in social, political, and economical areas. The study employed one of the mixed method designs, convergent parallel research method; and quantitative and qualitative data were collected synchronously. Quantitative data were analyzed by computing the rates of transition between grades and the student flow rates; and qualitative data were analyzed using descriptive and content analysis techniques. Rates of transition between grades and the student flow rates were grouped under six periods between the years 1923 and 2014, and evaluated by associating with the policies of transition between grades. It was found from the study that the changes between the rates of transition between grades were inconsistent while the student flow rates started increasing especially with the planned development period. Methods employed in the transition between grades in the period examined in the study underwent changes particularly due to the increase in the demand for education

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA99PJ42FV
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Erdal Küçüker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 50 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Küçüker, E. (2017). Transition between Grades and Development of Student Flow in Turkey. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 50(1), 43-98. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001388

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License