Tarih öğretiminde en önemli sorunlardan birisi dersin ezbere
dayalı bir ders olarak algılanması ve bu nedene bağlı olarak anlatıma
dayalı gerçekleştirilmesidir. Öğretim programlarında yer alan içeriğin
genişliği ve sınav odaklı eğitim bu durumun kendi içinde yeniden
üretimine neden olmakta ve öğretmenleri bilgi aktaran teknikerler
haline dönüştürmektedir. Bu araştırmanın amacı, Muş ilinde görev
yapan öğretmenlere yönelik gerçekleştirilen 30 saatlik “Yenilikçi Tarih
Öğretimi” başlıklı hizmet içi eğitim programının öğretmen görüşlerine
dayalı olarak değerlendirilmesidir. Öğretmen görüşme formları
aracılığıyla toplanan veriler içerik ve betimsel analiz teknikleri ile
analiz edilmiştir. Araştırmada, öğretmenlerin eğitim programını etkili
olarak değerlendirdikleri, yenilikçi tarih öğretimi yöntem ve
tekniklerinin okullarında uygulamaları sırasında öğrenci
hazırbulunuşluğu, okulun fiziksel yapısı, ekonomik eksiklikler, ders
sürelerinin yetersizliği, öğretim programını yetiştirme kaygısı yaşama
sorunları ile karşılaşabileceklerini düşündükleri sonuçlarına
ulaşılmıştır.
Yenilikçi Tarih Öğretimi Hizmet İçi Eğitim Program Değerlendirme
One of the important issue in history teaching is that the lesson is perceived as memorization and due to this, history is teached with telling. Education focused on high stakes tests and extensiveness of the curriculum cause reproduction of issues and transform the teachers to technicians who are narrators. The aim of this research is to evaluate the effectiveness of the in service education, called “Innovative History Teaching”, which drived thirty lessons. In that descriptive equalitative research, data collected from teachers are analyzed by content and descriptive analysis. The teachers stated that the curriculum was efficent and in the process of innovative history teaching methods, they faced with issues which are root in preparedness of student, physicalstructure of school building, economical, poorness of timing, the anxinety of finishing the curriculum
Innovative history teaching In service education Curriculum evaluation
Diğer ID | JA45AA28TZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 50 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.