BibTex RIS Kaynak Göster

Mevsimlik tarım işçilerinin çocuklarının temel eğitim sorunları

Yıl 2016, Cilt: 49 Sayı: 1, 183 - 202, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001380

Öz

Bu araştırmanın amacı mevsimlik tarım işçilerinin temel
eğitim çağındaki çocuklarının temel eğitim sorunlarını ilgili kamu
politikaları ve anne-babaların, öğretmenlerin, rehber öğretmenlerin
ilgili eğitim yöneticilerinin görüşlerine göre belirlemektir. Veriler,
Ankara, Adana, Manisa, Ordu, Ordu-Fatsa, Diyarbakır ve Şanlıurfa’yı
kapsayan 7 sahada, yarı yapılandırılmış görüşme formları ve gözlem
formları yoluyla toplanmıştır. Bulgular tarımda çocuk işçiliğinin
yasaklayıcı ve eğitime katılmayı destekleyici düzenlemelere rağmen
devam ettiğini, tespit ve izlenme mekanizmalarının etkili bir şekilde
işlemediğini, kesintili öğrenim hayatının çocukların öğrenmeyi
birikimli ve ilerleyen biçimde sürdürmelerini engellediğini, eğitimi
telafi etmeye dönük çabaların yetersiz olduğunu ortaya koymuştur.
Mevsimlik tarım işçisi ailelerin çocuklarının eğitim sorununun ailelerin
içinde bulunduğu dramatik yoksunluk koşullarıyla ilişkili olduğu
görülmüştür. Çözümün “pedagojik bir probleme” indirgenmeden,
toplumsal koşullarla ilişkiselliği ve bütünselliği çerçevesinde ele
alınması gerektiği sonucuna ulaşılmıştır.

The Basic Educational Problems of Children of Seasonal Agricultural Workers

Yıl 2016, Cilt: 49 Sayı: 1, 183 - 202, 01.05.2016
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001380

Öz

The aim of the study is to determine the basic educational problems of the children of seasonal agricultural workers who were at the age of primary education in accordance with the related public policies and the parent’s, teacher’s, school counsellor’s, and related manager’s opinions. Data were collected through semistructured interviews and observation forms. Results indicate that despite the prohibitive and supportive regulations for educational attendance, child labour in agriculture still continues. It is also found that mechanisms to determine and monitor the educational problems were not functioning effectively; thus interruption in education prevents children from cumulative and advancing learning experiences and lastly, the efforts to tolerate the educational deficiencies were in sufficient. It is concluded that the solution should not be simplified as a “pedagogical problem” and should be wholistic and in association with social conditions

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA33PB88FC
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Meral Uysal Bu kişi benim

Fevziye Sayılan Bu kişi benim

Ahmet Yıldız Bu kişi benim

Eylem Türk Bu kişi benim

Nuray Türkmen Bu kişi benim

Nurcan Korkmaz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 49 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uysal, M., Sayılan, F., Yıldız, A., Türk, E., vd. (2016). The Basic Educational Problems of Children of Seasonal Agricultural Workers. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 49(1), 183-202. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001380

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License