BibTex RIS Kaynak Göster

Geleceğin sanat eğitiminde göstergebilim yeri

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 2, 123 - 140, 01.10.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001367

Öz

1960’lardan itibaren görsel kültürün bir parçası olan sanat,
görsel kültürle dilsel ve göstergesel bir alışveriş içine girmiştir.
Yapıtlarda anlam ve metinsel içerik ön plana çıkmaya başlamıştır.
Sanatçılar, kavram ve çözümlemeler öneren, imge ve dil arasındaki
ilişkileri irdeleyen, seyirciyi anlam çözümlemesi sürecine davet eden
yaklaşımları tercih etmektedir. Bu durum sanat eğitimi sürecinde sanat
yapıtlarını anlamlandırmayı, okumayı zorlaştırmaktadır. Anlamla,
anlamın üretilmesi ve eklemleniş biçimiyle ilgilenen bir yöntem olan
göstergebilimin sanat eğitiminde sanat yapıtı okuma ve öğretme
süreçlerinde önemli bir rol oynayabileceği düşünülmektedir.
Araştırmada C.S. Peirce’ın gösterge tanımlaması ve yaklaşımı temel
alınarak göstergebilimin eğitimde öğrenme süreciyle ilişkisi incelenmiş
ve göstergebilimin sanat eğitimindeki yeri ve katkılarının neler
olabileceği araştırılmıştır.

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 2, 123 - 140, 01.10.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001367

Öz

Having been a part of visual culture from the 1960s on, art entered a lingual and semiotic interchange with visual culture. Meaning and textual content started to come to the forefront in works. This situation makes it hard to make sense of and read Works of art in the art education process. Semiotics, a method concerned with meaning and manner of production and articulation of meaning, is thought to be likely to play a prominent role in processes of reading and teaching works of art in art education. In the study, the sign definition and approach of C.S Peirce is taken as basis, the relationship of semiotics with the process of learning in education is examined, and the likely place and contributions of semiotics in art education are studied

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA89SC49HN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Bengü Batu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 48 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Batu, B. (2015). Geleceğin sanat eğitiminde göstergebilim yeri. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 48(2), 123-140. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001367

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License