BibTex RIS Kaynak Göster

Müzik Eğitimi Anabilim Dalı öğrencilerinin Farabi Değişim Programına yönelik görüşleri

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 1, 215 - 232, 01.05.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001359

Öz

Bu araştırma Yüksek Öğretim Kurumu tarafından yurt
içinde eğitim-öğretim hareketliliğini sağlamak üzere 2009
yılında başlatılan Farabi Değişim Programından yararlanarak
Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar
Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı’na gelmiş
öğrencilerin bakış açısından süreci değerlendirmeyi
amaçlayan betimsel bir çalışmadır. Veri toplamak için yarı
yapılandırılmış görüşme yöntemi kullanılmıştır. Nitel içerik
analizi sonucunda Farabi öğrencilerinin öğretim üyelerinin,
arkadaşların ve ailenin yönlendirmesiyle; bulundukları
okuldaki kısıtlı imkânlar sebebiyle isim yapmış bir okulda
okumak için değişim programına başvurdukları
belirlenmiştir. Değişim süresince ders seçme aşamasında ve
müzik derslerinin daha ileri düzeyde olması sebebiyle uyum
zorlukları yaşadıkları ortaya çıkmıştır.

Music Education Division Students’ Opinions On Farabi Exchange Programme

Yıl 2015, Cilt: 48 Sayı: 1, 215 - 232, 01.05.2015
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001359

Öz

The purpose of this discriptional study is to investigate the process of Farabi Exchange Programme on the students ,who had enrolled to the Gazi University, Faculty of Education, Division of Music Education from other universities, via their point of view. Therefore, semi-structured interview form had been used to collect data. After a qualitative content analysis it is emerged that the Farabi students who are guided by professors, families and friends apply to exchange programme because of the desire to receive education from a prestigous university and its restricted educational conditions. It is also emerged that the students faced adaptation challenges during course selection and in more advanced music classes

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45RP97NN
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gülşah Sever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 48 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Sever, G. (2015). Music Education Division Students’ Opinions On Farabi Exchange Programme. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 48(1), 215-232. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001359
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.