BibTex RIS Kaynak Göster

Oyunculuk Eğitimi Metodolojisinin Şan Eğitiminde Kullanılması: Mihail Çehov Sistemi

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 2, 245 - 266, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001346

Öz

Bu araştırmada, oyunculuk eğitimi metodolojisinin şan eğitiminde kullanılmasına ilişkin olarak, (1) şancı eğitimine genel yaklaşım, (2) Profesyonel Şancıların, Opera Sanatçısının
Oyunculuğuna İlişkin Deneyim ve Görüşleri, ve (3) Şancı ve Eğitimci Kişiliği ile Tanınan Uzman Kişilerin, Kendi Alanları ve Şancı Eğitiminin Bir Öğesi Olarak Oyunculuk Sanatına Bakışları olmak üzere üç alt probleme cevap aranmıştır. Sahne ve oyunculuk
eğitiminin müzik eğitimi bölümlerinde yapılmadığı, konservatuarlarda ise sistematik bir yaklaşımdan çok, dersi veren kişiye bağlı bir işlenişin olduğu ortaya çıkmıştır. Yaşanılan deneyimlerden yola çıkılarak mesleki ihtiyaçlar konusunda alınan bilgilerden hareketle,
şan eğitimi sürecinde oyunculuk eğitiminin gerekliliği ortaya konulmuştur. Sahneye çıkan kişide bulunması gereken özellikler araştırılmış ve şancının aynı zamanda oyuncu da olması gerektiği ortaya konulmuştur. Oyunculuk eğitimi konusunda Mihail Çehov’un
oyunculuk eğitimi yöntemi kuramsal temel olarak belirlenmiş,
şancının eğitimi sürecinde oyunculuk derslerine kuramsal temel
olabileceği belirtilmiştir.

The Use of Acting Methodology in Singing Education

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 2, 245 - 266, 01.10.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001346

Öz

In this research, three main questions regarding the use of acting methodology in singing education were answered: (1) the general approach to voice education in our country, (2) the experiences and ideas of professional opera singers regarding the acting part of opera, and (3) the ideas of the experts who are currently working as professional singers and voice teachers regarding their area and regarding teaching how to act on the stage as a part of the voice instruction. The main theoretical instruction in acting on the stage is the methodology that has been created by Michael Chekhov. The findings of the study were also compared with the methodology by Chekhov. Based on the results, his methodology could be the theoritical basis for acting training in voice education

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA68RK35MD
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Salim Sever Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 47 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sever, S. (2014). The Use of Acting Methodology in Singing Education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(2), 245-266. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001346

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License