Göç önemli bir toplumsal olgudur. Göç, yalnızca göç eden kişiyi değil, o kişinin ülkesinde kalan insanları da etkilemektedir. Afyonkarahisar’ın Emirdağ ilçesi Türkiye’de yurt dışına göç olayının en yoğun olarak yaşandığı bölgelerden biridir. İlçedeki toplumsal yapıyı oluşturan tüm kurumlar yaşanan göç süreçlerinden etkilenmektedir. Eğitim, bu kurumların en önemlisidir. Eğitim öğretime devam eden öğrenciler göç olgusunu yakından yaşayan
Emirdağlı ailelerin çocuklarıdır. Bu çalışma Emirdağ’da yurt dışına göç olgusunun eğitimi ne yönde etkilediğini tespit etmeyi ve bu etkinin eğitimin önemli üç unsuru olan öğrenci, öğretmen ve aile özelinde nasıl gerçekleştiğini ortaya koymayı amaçlamaktadır.
Araştırmaya Emirdağ’da yaşayan 878 lise öğrencisi ile farklı okullarda görev yapan 5 öğretmen katılmıştır. Hem nicel hem nitel veri toplama araçlarının kullanıldığı bu araştırma tarama modelinde desenlenmiş betimsel bir alan araştırmasıdır. Elde edilen nicel veriler
çapraz tablolarla yorumlanmış, nitel verileri yorumlamada ise betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır. Araştırma bulgularına göre yurt dışına göç olgusu Emirdağ’da eğitimi olumsuz yönde etkilemektedi
Migration is an important social phenomenon. Migration affects not only the migrants individually but also the people staying in the migrants’ country. Emirdag is one of the regions where the migration is populously experienced in Turkey. Every society forming the social structure in Emirdag district is affected by migration processes. Education is the most important one of these societies. The students continuing their education are the children of the people of Emirdag who have closely experienced the migration phenomenon. This study aims to designate how the emigration phenomenon affects the education in Emirdag and to reveal how this effect occurs specific to student, teacher and family which are three important factors of education. 878 high school students living in Emirdag and 5 teachers working in different schools participated in the study. This study in which both quantitative and qualitative data collection tools were used is a descriptive field research designed as a survey model. Quantitative data were interpreted via crosstabs and descriptive analysis was used in interpreting qualitative data. To the findings of the study, emigration phenomenon in Emirdag affects the education negatively
Diğer ID | JA83TK36MC |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 47 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.