BibTex RIS Kaynak Göster

Okul Öncesi ve Sınıf Öğretmeni Adaylarının Müzik Eğitiminde Etkili Öğretmen Özelliklerine Yönelik Algıları

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 67 - 80, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001317

Öz

Bu araştırmanın amacı, sınıf öğretmeni ve okul öncesi öğretmeni adaylarının müzik eğitiminin etkili bir biçimde sürdürülebilmesi için gerekli olduğunu düşündükleri öğretmen
özelliklerinin önemine yönelik algılarını ortaya çıkarmaktır. Ayrıca araştırmada her iki gruptaki öğretmen adaylarının görüşlerindeki benzer ve farklı yönlerin ortaya çıkarılması da amaçlanmıştır. Araştırma Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği (N=92) ve Okul Öncesi Öğretmenliği (N=92) Anabilim Dallarında okumakta olan toplam 184 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler müzik eğitiminde etkili öğretmen özellikleri anketi ile toplanmıştır. Araştırma sonuçlarına
göre öğretmen adaylarının maddelere verdikleri yanıtların ortalama ve
sıralamalarında okudukları anabilim dallarına göre çok büyük
farklılıkların olmadığı görülmektedir. Benzer olarak iki grubun da
kişisel ve öğretme becerisi özelliklerini ölçeğin üst sıralarında önemli
buldukları, müziksel özellikleri ise listenin alt sıralarında önemli
buldukları görülmüştür.

Teachers’ Perceptions about Effective Teacher Characteristics in Music Education

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 67 - 80, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001317

Öz

The purpose of this study is to reveal the perceptions of prospective classroom teachers and pre-school teachers about the significance characteristics of teacher that they consider necessary to sustain the music education efficiently. Moreover, it is aimed to show the similar and different aspects of opinions of prospective teachers in both groups. It is understood that great differences are not present by the departments of the prospective teachers for the average and ranking of the answers to the items according to results of the study. It is found out that both groups viewed personal and teaching skill characteristics as significant at the top of the scale, and they viewed musical characteristics as significant at the lower of the scale

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA38PG59EG
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sabahat Burak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 47 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Burak, S. (2014). Teachers’ Perceptions about Effective Teacher Characteristics in Music Education. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(1), 67-80. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001317

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License