Türkçe öğretiminde temel dil becerilerinden biri olan
“konuşma”nın geliştirilmesi amaçlanır. Konuşma becerisinin
geliştirilebilmesi için kişinin kendisini o konuda yetkin ve yeterli
hissetmesi gerekir. Öğrencinin beceri düzeyine yönelik kaygıları varsa
hem beceriyi geliştirme noktasında hem de eyleme dönüştürmede
sıkıntı yaşayacaktır. Bu nedenle ortaokul öğrencilerinin “konuşma
kaygılarını” belirlemek amacıyla bir ölçme aracına ihtiyaç
duyulmuştur. Bu çalışmada ortaokul öğrencilerine yönelik olarak
hazırlanmış “konuşma kaygısı ölçeği”nin geliştirilme sürecinin bütün
aşamalarına yer verilmiştir. Araştırmanın verileri Ankara ili
Yenimahalle ilçesinden random yolla on ortaokuldan seçilen 537
öğrenciden elde edilmiştir. Ölçme aracının geliştirilmesinde literatür
tarama, madde oluşturma, içerik geçerliği (uzman görüşüne
başvurma), ön deneme, son olarak da geçerlik ve güvenirlik
hesaplama aşamaları izlenmiştir. Elde edilen verilerin istatistik
hesaplamaları SPSS 15 Paket programı ile analiz edilmiştir.
Araştırmada 33 maddelik bir ölçek ortaya çıkarılmıştır. Faktör analizi
sonucunda beş faktörlü bir yapı gösteren ölçeğin iç tutarlılığı için
Cronbach Alpha katsayısı 0,716 olarak tespit edilmiştir
Türkçe eğitimi konuşma becerisi konuşma kaygısı Konuşma Kaygısı Ölçeği
The development of "conversation", that one of the basic language skills is aimed in Turkish teaching . In order to develop speaking skills, the student should feel himself qualified and competent on that subject. If the student is worried about the skill he will experience difficulty both in the development of skill and in acting process. So it is thought that there is a necessity of a scale instrument to determine the ” speaking anxieties” of secondary school education student. In this study, all the processes of development of “Speaking Anxiety Scale” ,which is for primary education students, take part. The data of the study has been obtained from 537 students selected randomly from ten secondary school in Yenimahalle district of Ankara. Literature review, item arrangement , content validity( reference of expert opinion), pretesting, and finally validity and reliability verification phases have been practiced in the development process of scale instrument. The data obtained has been analysed with SPSS package. In the study 33 items scale has been revealed. Cronbach alpha coefficient has been set 0.716 as internal consistency for the scale showing five factor structure following the search of factor analysis
Turkish education speaking skill speaking anxiety speaking anxiety scale
Diğer ID | JA75BB69EM |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Cilt: 47 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.