BibTex RIS Kaynak Göster

The Evaluation of Elementary Scool Teachers’ Epistemological Beliefs

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 301 - 326, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001328

Öz

The purpose of this study was to explore views of teachers regarding their epistemological beliefs. The research was a descriptive study. Sequential explanatory design was used as a mixed method strategy. A random sample of 401 teachers was selected to apply the scale. Qualitative data were obtained from 10 teachers who volunteered to participate in the study. The quantitative data were collected by personal information form and the scale epistemological beliefs. T-Test, ANOVA, Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U test wereusedcomparison of epistemologicalbeliefs as thevariables of theparticipants'teachingexperienceandteachingsubject in quantitativedata. The descriptive analysis was utilized in order to investigate the views of teachers

İlköğretim İkinci Kademe Öğretmenlerinin Epistemolojik İnançlarının Değerlendirilmesi

Yıl 2014, Cilt: 47 Sayı: 1, 301 - 326, 01.05.2014
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001328

Öz

Bu araştırma, öğretmenlerin epistemolojik inançlarının
düzeyini öğretmen görüşleriyle açıklamak amacıyla yapılmıştır.
Araştırmada karma model çeşitlerinden sıralı açıklayıcı desen
kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 402 branş öğretmeni
oluşturmaktadır. Nitel veriler 10 öğretmenden elde edilmiştir.
Araştırmanın nicel verileri kişisel bilgiler formu ve epistemolojik
inanç ölçeği ile toplanmıştır. Nitel verilerde görüşme formu
kullanılmıştır. Nicel verilerde katılımcıların kıdem ve branş
değişkenlerine göre epistemolojik inançlarının karşılaştırılmasında
ANOVA, Kruskal Wallis-H ve Mann Whitney-U testleri kullanılmıştır.
Nitel verilerde betimsel analiz yapılmıştır. Bulgular; öğretmenlerin
öğrenmenin çabaya ve yeteneğe bağlı olduğuna yönelik inançlarının
gelişmiş, tek bir doğrunun olduğuna yönelik inançlarının kısmen
gelişmiş olduğu belirlenmiştir. Yani öğretmenler öğrenmenin
yetenekten bağımsız, çabaya bağlı olarak gerçekleştiğine ve bazı
alanlarda değişmez doğruların olduğuna inanmaktadır

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA24PU87PY
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

İlhan Özdemir Bu kişi benim

Necla Köksal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 47 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Özdemir, İ., & Köksal, N. (2014). The Evaluation of Elementary Scool Teachers’ Epistemological Beliefs. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 47(1), 301-326. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001328
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.