Bu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören son sınıf öğrencilerinin ve öğretim elemanlarının görüşlerine dayalı olarak öğretmen eğitimi programlarının içeriğini öğretmenlerde varolması gereken yeterlikler açısından değerlendirmektir. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden olgubilim deseni kullanılmıştır.
Araştırmanın katılımcıları Eğitim Fakültesinin son sınıfında öğrenim gören ve çalışmanın ölçütlerine uyan öğrencilerden ve öğretim elemanlarından oluşmaktadır. Öğretmen eğitimi programlarında yer alan ve yer alması gereken derslerin öğretmen yeterlikleri açısından
sorgulandığı yarı standart açık uçlu soru formu çalışmada veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Öğretmen adayları için odak grup ve bir-bir görüşme ve öğretim elemanları için bire-bir görüşme ve yazılı bilgi toplama yoluyla elde edilen veriler sürekli karşılaştırmalı yöntemle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre (1) Esneklik, hoşgörü,
tarafsızlık; (2) Alan bilgisi, (3) İletişim becerisi öğretmen adaylarının ve öğretim elemanlarının en sık atıfta bulunduğu yeterliklerdir. Bu yeterlikleri sağlamada meslek dersleri, medya, sanat ve felsefe ağırlıklı dersler öne çıkmaktadır
Öğretmen adayları öğretim elemanları öğretmen yeterlikleri öğretmen eğitimi programları
This study aims at evaluating teacher training curricula in terms of teacher competencies. Phenomenology, one of the qualitative methods, is used in this study. Participants of the study are the final year students and lecturers at the Faculty of Education. Data is collected with interviews for teacher candidates and a questionnaire form including open-ended questions. Data were analysed by constant comparative analysis. According to the results of the study, the competencies which teacher candidates and lecturers, at the most, referred are; (1) Flexibility, tolerance, objectiveness; (2) Content/subject knowledge, (3) Communication skills. Courses to fulfill these competencies are professional courses and media and art based courses
Teacher candidates lecturers teacher competencies teacher training curricula
Diğer ID | JA72SM55VV |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.