BibTex RIS Kaynak Göster

'Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi' öğretim programına yönelik öğretmen görüşleri

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 345 - 368, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001309

Öz

‘Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi’ dersi; öğrencilere 19.
yüzyıldan günümüze kadar Türkiye ve dünyada meydana gelen
gelişmelere ilişkin bilgi kazandırmak; 20. Yüzyıl dünya tarihi
olaylarında Türkiye’nin rolünü anlatmak; öğrencilerin, millî tarih ve
kültür konusunda bilinçli ve duyarlı, aynı zamanda dünyadaki farklı
kültürlerle etkileşimde bulunabilen, entelektüel ve sosyal becerilere
sahip bireyler olarak yetişmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Bu
çalışmada dersin daha etkili öğrenimini sağlamak, tarih
öğretmenlerinin tecrübelerinden yararlanmak ve öğretim programının
uygulanabilirliğini sorgulamak amacı ile tarih öğretmenleri ile
‘Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi’ öğretim programı üzerine görüşme
yapılmıştır. Araştırma, amaçlı örnekleme yoluyla elde edilen 20
(yirmi) kişilik tarih öğretmen grubuyla yapılmış nitel bir çalışma olup,
çalışmada araştırmacılar tarafından geliştirilen ve uzman görüşleriyle
geçerliliği saptanan yarı yapılandırılmış bir görüşme formundan
yararlanılmıştır. Öğretmenlerle yapılan her bir görüşme ortalama bir
saat sürmüş, öğretmenlerin sorulara verdikleri cevaplar ses kayıt
cihazı yardımı ile kaydedilmiştir. Görüşülen tarih öğretmenlerinin,
‘Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi’ dersini yürütüyor olmalarına ve
program hakkında bilgilerinin olmasına dikkat edilmiştir. Elde edilen
bulgular doğrultusunda ‘Çağdaş Türk ve Dünya Tarihi’ öğretim
programının yeniden değerlendirilerek, gerekli değişikliklerin
yapılmasının önemli olduğu kanaatine varılmıştır. "Çağdaş Türk ve
Dünya Tarihi" dersine yönelik bir çalışmanın daha önce yapılmamış
olması, çalışmanın önemini artırmakta ve özgünlüğünü ortaya
koymaktadır.

Teachers' Opinions about 'Contemporary Turkish and World History’ Curriculum

Yıl 2013, Cilt: 46 Sayı: 2, 345 - 368, 01.10.2013
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001309

Öz

The course of ‘Contemporary Turkish and World History’ is prepared to provide information about improvements in Turkey and World history since 19th century till current time, to teach Turkey’s position in world’s 20th century history events. Also it aims to teach students to be sensitive and conscious about national history and culture, to develop students’ communication, intellectual and social skills. In this study we interviewed with history teachers about ‘Contemporary Turkish and World History’ course. Because it is believed that utilizing the experiences of teachers and probing the applicability of the course program will provide the effective learning of the course. The data is obtained from 20 (twenty) history teachers who thought the course. A semi-structured interview form was used in this study. Because of the selection principle of easy availability the teachers chosen by limited sample and the study is a qualitative study. Each teacher interview lasted in one hour on average and teacher responses recorded with audio recording device. It has been noted the interviewed history teachers are teaching the Contemporary Turkish and World History courses. At the end of the study we reached the conclusion that the course’s curriculum needs to be re- evaluated and the necessary changes should be made. Since there is no previous study in this subject, Contemporary Turkish and World History Course, it makes this study genuine and significant

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA45TC23GA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Tuba Şengül Bircan Bu kişi benim

M. Ahmet Tokdemir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ekim 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Şengül Bircan, T., & Tokdemir, M. A. (2013). Teachers’ Opinions about ’Contemporary Turkish and World History’ Curriculum. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 46(2), 345-368. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001309

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License