Bu araştırma yatılı ilköğretim bölge okullarında (YĐBO)
görev yapan sınıf öğretmenlerinin ilköğretim programlarına ilişkin
görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma
modeli kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yönteminin kullanıldığı bu
araştırmada çalışma grubunu, 2009-2010 öğretim yılında Çankırı
ilinde bulunan yedi YĐBO’da görev yapan onbeş sınıf öğretmeni
oluşturmuştur. Araştırma verileri, yarı yapılandırılmış görüşmelerle
toplanmış ve elde edilen verilerin analizinde içerik analizi
kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, öğretmenlerin çoğunluğu
2005 ilköğretim programını benimsediklerini ve okullarındaki öğrenci
sayılarının ideal olduğunu, öğretmen ve yönetici sayıları açısından bir
sorun yaşamadıklarını belirtmişlerdir. Ancak yatılı öğrencilerin
materyal, araç gereç temini konusunda sıkıntı yaşadıklarını ifade
etmişlerdir. Öğretmenlerin çoğunluğu programın uygulanması
sürecinde yönetici desteğine ihtiyaç duyduklarını ancak bu konuda
sağlanan desteği yetersiz bulduklarını belirtmişlerdir. YĐBO
öğretmenlerinin programla ilgili karşılaştıkları sorunlar olarak,
yetersiz yönetici desteği, velilerin programı tanımamaları ve okul
yaşamına katılımlarının yetersizliği vurgulanmıştır. Öğretmenler
uygulamada yaşanan sorunların çözümü için, yönetici, öğretmen ve
velilerin öğretim programları hakkında bilgilendirilmesi, okulların
eğitim ortamlarının geliştirilmesi, hizmet içi eğitimlerin
akademisyenler veya uzmanlar tarafından verilmesi yönünde
önerilerde bulunmuşlardır. Ayrıca veli katılımını arttıracak yeni
politikaların geliştirilmesi önerilmiştir.
İlköğretim programı sınıf öğretmeni yatılı ilköğretim bölge okulu.
The main purpose of this study was to determine Boarding Elementary District Schools (BEDS) classroom teachers’ views regarding the 2005 curricula. This study used the qualitative research method to reveal BEDS teachers’ views about elementary school curricula in their specific context. Purposeful sampling methods were employed in selecting the subject population for this study. Fifteen classroom teachers volunteered and came from seven BEDS. Data were gathered from the semi-structured interviews during the 2009-2010 school year. The content analysis method was employed to analyze the data. According to the research results most of the BEDS’ teachers pointed out that they adopted the 2005 curricula. The majority of teachers stated that the number of students in their classroom, the number of teachers and management staff in their schools were adequate. However some teachers indicated that the BEDS’ students have difficulties accessing educational resources. The problems that BEDS’ teachers encountered regarding curricula were insufficient principal support, parents’ lack of knowledge about curricula and their lack of involvement into school life. For these problems, teachers recommended that principals, teachers and parents should be informed about curricula by university professors or specialists, and the infrastructure of schools need to be improved. In addition, new policies should be developed in order to increase parental involvement
Diğer ID | JA87NS88BR |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 46 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.