. Bu çalışmada, zihin engelli çocukların (n=206) duygusal ve davranışsal problemleri öğretmenlerinin ve anne-babalarının görüşlerine göre değerlendirilmiştir. Bu amaçla, her iki gruba da Yenilenmiş Problem Davranış Kontrol Listesi uygulanmıştır. İki bilgi kaynağının değerlendirmeleri alt ölçekler ve maddeler arasındaki ilişkilere göre incelenmiştir. Bulgular, Toplumsallaşmış Saldırganlık ve Dikkat Problemleri-Toyluk alt ölçekleri dışında diğer alt ölçeklerde (Davranım Bozuklukları, Kaygı-İçe Kapanma, Psikotik Davranış,
Motor Gerilim) öğretmen ve anne-baba değerlendirmeleri arasındaki ilişkilerin anlamlı olduğunu; yüksek korelasyonların daha çok dışa yönelim ile ilgili problem alanlarında olduğunu; iki bilgi kaynağının değerlendirmeleri arasındaki ilişkilerin alan yazınla tutarlı şekilde düşük-orta düzey arasında değiştiğini ortaya koymuştur. Bulgular,
alan yazın doğrultusunda tartışılmıştır.
Zihinsel engel duygusal ve davranışsal problemler problem davranış öğretmen anne-baba Yenilenmiş
In this study it is examined parent and teacher agreement in behavioral and emotional problems of 206 children with mentally retarded from Turkish families. Children ages 5-20 years old were rated by parents and teachers on the Revised Problem Behavior Checklist. Results indicated that significant but low to moderate correlations between parent and teacher ratings at the scale and item levels. Implications for assessment of children with disabilities according to the outer informants are discussed
Diğer ID | JA53RM37ED |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.