BibTex RIS Kaynak Göster

Sözlü Kültür Bağlamında Yetişkin Okuryazarlığını Yeniden Düşünmek

Yıl 2008, Cilt: 41 Sayı: 1, 51 - 68, 01.05.2008
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000207

Öz

Bu makalede, sözlü kültür incelemelerinin eğitim/yetişkin okuryazarlığı
alanına sunabileceği olası açılımlar ele alınmaktadır. Türkiye toplumunda canlılığını
sürdüren sözlü gelenek, eğitime ilişkin pek çok sorunda kendisini hissettirmektedir.
Bu anlamda sözlü kültür çalışmaları, öğrenenlerin yaşam deneyimlerine
odaklanması nedeniyle, eğitim alanına -özellikle yetişkin okuryazarlığı bağlamında-
öğrenme atmosferi ve eğitsel materyaller, programlara katılım, öğretim yöntemleri
ve öğrenilenlerin/öğrenenlerin değerlendirilmesi konularında katkı sunmaktadır.

Rethinking Adult Literacy in the Contex of Oral Culture

Yıl 2008, Cilt: 41 Sayı: 1, 51 - 68, 01.05.2008
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000207

Öz

The article focused on potential effects of oral culture studies on the field of education/adult literacy. The oral tradition, which is prevalent among Turkish society, has influence on educational area. Because oral culture studies focus on learners‟ life experiences, oral culture studies contribute learning atmosphere, educational materials, program participation, and learner evaluation in the context of adult literacy

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA79CA89ND
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Yıldız Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2008
Yayımlandığı Sayı Yıl 2008 Cilt: 41 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Yıldız, A. (2008). Rethinking Adult Literacy in the Contex of Oral Culture. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 41(1), 51-68. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000207
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.