Bu makalenin amacı, Kültürel-Tarihsel kuramın temel kavramlarını
açıklamak ve kuramın çocuk gelişimine yönelik görüşlerini ortaya koymaktır.
Çalışmada ilk olarak kuramın kültüre ve tarihe bakışı açıklanmıştır. Bunun
yanında kuramın genelde psikoloji disiplini ve özelde de çocuk gelişimi ile
ilgili kuramsal ve yöntembilimsel tartışmalarına yer verilmiştir. Kuramsal
yönü ile ilgili olarak kuramın genel olarak insan gelişimini nasıl
kavramsallaştırdığı üzerinde durulmuş; basit işlevler ve ileri psikolojik
işlevler, aracılı araçlar ve işaretler, toplumsal etkileşim ve yakınsak gelişim
alanı kavramları açıklanmıştır. Yöntembilimsel olarak ise, kuramda tartışılan
yöntembilimsel özellikler üzerinde durulmuştur. Son olarak kuramın temel
yapısı çerçevesinde tanımlanan öğretime dayalı farklı etkileşim biçimleri ve
bunların temel özellikleri tartışılmıştır.
The purpose of this paper is to present different aspects of Cultural-Historical Theory and examine their relevance to child development. It is discussed some important conceptual features of theory such as elemantary functions and higher psychological functions, tools and mediation, social interactions, zone of proximal development. In addition Vygotsky’s a number of methodological points concerning the nature of psychological inquiry was examined. Finally to present theory’s explanations about the relation between development and learning were determined the concepts of guided participation and scaffolding being within social interactions
Diğer ID | JA77NA44RZ |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 41 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.