Bu çalışmada, Türk Eğitim Tarihi‟nin en etkili isimlerinden İsmail
Hakkı Baltacıoğlu‟nun ahlak ve iman gibi iki kavram hakkındaki görüşlerinin
analizine yer verilmiştir. İsmail Hakkı Baltacıoğlu aslında günümüz için de
geçerli olan iki sorunu dile getirmektedir: “İman” eksikliği ve ahlak zayıflığı.
Fakat bu “iman” ve “ahlak” kelimeleri, o‟nun terminolojisinde, şimdiye değin
yüklendiği dinsel bir anlam taşımamaktadır. “İman” kelimesiyle, “bir şeye
güçlü bir şekilde inanmayı” anlar . “Ahlak” kavramı ise çalışmak ve
kalkınmak için sahip olunması gereken sorumluluk duygusu olarak tanımlanır.
Baltacıoğlu, bu iki kavram konusunda yetersizliğimizin nedenini “eğitim”
kavramıyla ilişkilendirirken, toplumsal planda bedensel, duygusal, düşünsel
ve kararlılık gibi temel alanlarda yeterlilikleri de tartışmaya açmaktadır.
In this study, one of the most effective names in Turkish Educational History İsmail Hakkı Baltacıoğlu that his educational philosophy has been analyzed about two main concepts of “Ethics and Faith”. Baltacıoğlu explains two main problems that are still valid today too which are the lack of “faith and ethics”. But the two concepts have different meanings in his terminology rather than those which are assumed as in religion. He understands and explains the “faith” as “believing something deeply”. He considers “ethics” as “a responsibility which has to be felt to work and develop”. While Baltacıoğlu discussing the lacks about these two concepts related to education, he also brings arguments about main subjects such as physical, emotional and logical competency and decision making at the same time
Diğer ID | JA72GH66SE |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 41 Sayı: 1 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.