BibTex RIS Kaynak Göster

DİN ÖĞRETİMİNDE DEĞERLER SORUNU

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 263 - 286, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001147

Öz

Birey ve toplum hayatının hemen hemen her alanına
yayılabilen değerler statik değildir, gelişim ve değişimden
etkilenerek dönüşüme uğrayabilmektedir. Çoğu zaman yüksek
değerler zaman zaman da aracı değerler tarafından belirlenen,
yaygın ve örgün eğitimin bir parçası olan din öğretimi de çeşitli
açılardan modern çağın değişim ve dönüşümüne ayak
uydurmak durumundadır. Çünkü toplumun sosyalizasyon
aracılığı ile varlığını devam ettirme ve çevresindeki
değişikliklere uyum sağlama çaba ve sürecinde din öğretimi
aktif bir rol üstlenir.
Bu nedenle din öğretimine ülkemizde önem verilmeli ve bu
alanın diğer insan bilimleriyle işbirliği içinde olmasına dikkat
edilmelidir. Diğer insan bilimlerinin verilerinden yararlanan din
öğretimi yaşamı, yaşamsal değerleri ve beklentileri hesaba
katarak kendini sürekli yenilemelidir. Çünkü din insan içindir,
bu da dinin ve onun öğretiminin bilimsel, teknik, sosyal, vs.
gelişme ve değişmelerin ışığında iş görmesini gerektirmektedir.
Ancak böyle bir din öğretimi bireyin özgür ve eleştirel bir
şekilde kendinin ve çevresindekilerin farkında olmasını
sağlayarak, din ile ilgili bilgiyi yansıtabilir, geleneğin
anlaşılmasına yardımcı olabilir, bireysel inançları, değerleri ve
eylemleri yeniden yaratarak, sosyal ve genel dünyayı
dönüştürme konularında katkıda bulunabilir.

VALUE ISSUESIN RELIGIOUS EDUCATION

Yıl 2009, Cilt: 42 Sayı: 1, 263 - 286, 01.05.2009
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001147

Öz

The valuations that have a potential to diffuse almost in every
area of individual and social life are not static but rather may be
transformed due to development and change. The religious education
as a part of formal and public education and often determined by high
values and occasionally by mediator values should keep abreast of the
change and transformation of modern era from different aspects,
because religious education has an active role in the adaptation
process of a community to the changes in its environment via
socialization.
Therefore more importance should be given to religious
education and it should be in cooperation with other human sciences.
Religious education that should serve under the light of experimental
data should constantly renew itself by considering life, life values and
expectancies.
Thus, such a religious education is able to provide awareness to
an individual freedom and critical point of view, reflect religious
information, help in understanding traditions, re-create people and
activities and make contributions to transformation of the social and
general world.

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA82SE57ZS
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hacer âşık Ev Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2009
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Cilt: 42 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA âşık Ev, H. (2009). VALUE ISSUESIN RELIGIOUS EDUCATION. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 42(1), 263-286. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001147
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.