Bu çalışmanın amacı, müze eğitimi etkinliklerinin 8. sınıf
öğrencilerinin yazılı anlatım becerisi erişi düzeylerine etkisi olup
olmadığının araştırılmasıdır. Araştırma deneme modelinde hazırlanmıştır. Türkçe
öğretiminde müzede eğitim etkinliklerinin öğrencilerin yazılı anlatım
becerisine ilişkin bilgi düzeyinde bir gelişme sağlamadığı; buna karşın
uygulama ve toplam erişiler bağlamında geleneksel uygulamalara göre daha etkili
olduğu saptanmıştır. Çalışmanın sonucunda; müzede eğitim etkinliklerinin birlikte
yürütüldüğü öğrencilerin yazılı anlatım (kompozisyon) yazma becerilerinin de
olumlu yönde geliştiği belirlenmiştir. Yazılı anlatım becerisinin
geliştirilmesinde kalıp uygulamalar yerine çağdaş yaklaşımlar yeğlenerek
öğrenme ortamları çeşitlendirilmelidir.
Türkçe öğretimi yazılı anlatım becerisi okul dışı öğrenme ortamları müzede öğrenme anadili öğretimi
The purpose of this study was to determine the effect of learning in
museum activities upon the writing skills of 8th grade students. An
experimental design was followed for this study. No significant reduction was
found in the knowledge levels of the experimental group compared with the
control group, while on the other hand there was a significant difference
between the experimental and control groups with regards to application levels
and total scores. As a result of this research improvement in writing skills
was found after learning in museum activities for students. The findings of
this study suggest that modern approaches should be preferred to traditional methods
of improving writing skills through ‘out of school learning environments’.
Turkish Language Education Writing Skill Out of School Learning Environments Learning in Museum native language education
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 51 Sayı: 3 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.