Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster

KURULUŞUNUN 30 YILINDA EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ

Yıl 1996, Cilt: 29 Sayı: 1, 0 - 0, 30.12.1996
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000280

Öz

1965 yılında kurulan Eğitim Bilimleri Fakültesinin ana
amacı; çağ­ daş eğitim bilimlerinin ışığı altında ülkemizin çeşitli eğitim
sorunlarını ele almak ve böylece çeşitli eğitim hizmetlerinin daha rasyonel bir
şekil­ de yürütülmesine yardım etmektir.

Bu ana amaca dayalı olarak fakültenin
görev alanlan aşağıdaki şekil- de belirlenmiştir(!):     ·       
 
.            .



 1.

Ülkemizde eğitim sorunlarının bilimsel düzeyde araştırılması ve bu alanda Türk
Milli Eğitim politikasına yardımcı
olunması.

2.Ortaokul ve lise öğretmeni yetiştiren
kurumlara meslek dersi öğ­ retmeni yetiştirilmesi.



3.Mezun olduktan sonra öğretmen olacak
üniversite öğrencilerine meslek formasyonu sertifikası verilmesi.

4.Mevcut öğretmen ve yöneticilerin, kendi
ihtisas alanlarının zaman içindeki gelişmelerine paralel olarak hizrrietiçi
yetiştirilmeleri ve bu yetiş­ menin
belli bir.düzene bağlanması.

5.Eğitim Bilimlerindeki çağdaş gelişmelerin
oıtaya çıkardığı çeşitli ihtisas. alanlarına eleman ye!iştirilmesi_,(Okul
Psikoloğu, Program Geliş­ tirme Koordinatörü, Eğitim Idarecisi, Oğrenci
Danışmanı ve benzeri hiz­ metlerin uzmanlan).

Kaynakça

  • Ankara Üniversitesi. A. Ü. Eğitim Fakültesi Bülteni, A.Ü. Eğitim Fakültesi Kuruluş Yayınlan Serisi? No: 1, 1966.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nizamettin Koç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 1996
Yayımlandığı Sayı Yıl 1996 Cilt: 29 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Koç, N. (1996). KURULUŞUNUN 30 YILINDA EĞİTİM BİLİMLERİ FAKÜLTESİ ETKİNLİKLERİNİN DEĞERLENDİRİLMESİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 29(1). https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000280

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License