İnsan zekâsı ve başarısının çağdaş ürünü olan bilgisayar, bütün top-lumları ve bireyleri yakından ilgilendiren araçlar arasında yer almaktadır. Endüstri ötesi çağı başlatan bilgisayar, günümüzde en etkili iletişim ve bireysel öğretim aracı olarak nitelendirilmektedir. Bilgisayar teknolojisi eğitim açısından incelendiğinde genelde; matematiksel ve mantıksal işlemleri büyük bir hız ve güvenirlikle yapabilme, işlemleri sonsuz sayıda tekrarlayabilme, önceden programlanabilme, komut kabul edebilme, komuta göre yaptığı işlemleri kontrol edebilme, sonuçları rapor edebilme gibi özelliklere sahip bir araç olarak kabul edilmektedir . Özellikle son yıllarda donanım açısmdan; boyutlarının küçülmesi, fiyatlarının ucuzlaması, kapasitesinin artması, çeşitlerinin çoğalmasi ve yazılım açısından; kullanım kolaylığı, sistem yazılımı ve uygulama yazılımı alanında kaydedilen gelişmeler sonucu bilgisayar bir çok alam ve giderek artan bir biçimde de eğitim alamm etkilemektedir. Zira bilgisayar masalarımızın üstünde durmanın ötesinde çantalarımızın, ceplerimizin içine girecek kadar fiyat, boyut ve kullanım kolaylığı açısmdan küçülmüş, soluk almak gibi kullanmadan yapamayacağımız araçlar haline gelmiştir . Eğitim alanında ise öğrenci sayıları hızla artmakta, öğretmen/öğrenci oranlarına bakıldığında öğretmen yetersizliği görülmektedir. Bireylere verilmesi gereken bilgi miktarı hızla artarken içerik gittikçe karmaşık hale gelmektedir. Eğitime olan talep artmakta, bireyler eğitim olanaklarından daha fazla yararlanmak istemektedirler. Bireysel öğretim gittikçe önem kazanmaktadır. İşte gerek bilgisayara gerekse eğitime ilişkin olarak birkaçı belirtilen pek çok nedenlerden dolayı bilgisayarların eğitimde kullanımının zorunluluk olduğu ortak kam haline gelmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 1995 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1995 Cilt: 28 Sayı: 2 |
AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.
AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.