Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

UZAKTAN ÖĞRETİMDE YAPI VE İŞLEYİŞ (AÇIK LİSE ÖRNEĞİ)

Yıl 1995, Cilt: 28 Sayı: 2, 269 - 280, 01.01.1995
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000301

Öz

“Uzaktan Öğretim” terimi, öğrencilere, belirli öğretim hizmetlerinin eğitici ve öğrencinin birbirlerinden uzakta oldukları bir ortamda götürülme biçimi anlamında kullanılmaktadır. Uzaktan öğretimin belirgin özellikleri olarak ilk akla gelenler, öğretim sürecinin çoğunda öğrenci ve öğretmenin aynı ortamda bulunmaması, öğrencilerin değerlendirilmesinde farklı eğitim organizasyonları düzenlenmesi, öğrenci ve öğretmen arasında paylaşılacak yaşantı deneyiminin bir eğitim medyası aracılığıyla gerçekleştirilmesidir. Doğal olarak bu özellikler uzaktan öğretimin kendisine özgü bir sistemi olduğunu göstermektedir. Sistem söz konusu olduğunda da sisteme bağlı alt sistemlerin ve öğelerin organizasyonu gündeme gelmektedir.

Kaynakça

  • Alkan, Cevat. Açıköğretim“ Uzaktan Eğitim Sistemlerinin Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi”. Ankara: A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. No: 157,1987.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Necmettin Teker Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1995
Yayımlandığı Sayı Yıl 1995 Cilt: 28 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Teker, N. (1995). UZAKTAN ÖĞRETİMDE YAPI VE İŞLEYİŞ (AÇIK LİSE ÖRNEĞİ). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 28(2), 269-280. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000301

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License