Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

POSTMODERNİZM VE EĞİTİM

Yıl 1993, Cilt: 26 Sayı: 1, 39 - 50, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000519

Öz

İngiltere’deki sanayi devrimi, Fransa’daki siyasal .devrim ve bilimsel ussallığın laikleştirici etkisinin öncülük ettiği dönem olarak “Modernité” ve on dokuzuncu yüzydın sonlarına doğru toplumsal bilimlerde bir paradigma değişimini ifade eden “Modernizm” artık aşılmıştır. “Postmodernizm” denen yeni bir çağ bazı ülkelerde başlamıştır. Artık yaygın ideolojileri kırılan modernizm ve modernité, giderek köktenci bir yeniden yapılanmaya uğramaktadır.

Kaynakça

  • Frankel, Boris., Sanayi Sonrası Ütopyalar. (Çev. Kâmil Durand), İstanbul, 1991, Ayrıntı .Yayınları.
  • Gençliğin Eğitimi ve Sorunları. Ankara 1986, T.E.D. Yayınları.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mahmut Tezcan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1993 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tezcan, M. (2019). POSTMODERNİZM VE EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 39-50. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000519
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.