Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

EĞİTİME İLİŞKİN FELSEFİ VE İDEOLOJİK GÖRÜŞLER REALİZM VE EĞİTİM

Yıl 1993, Cilt: 26 Sayı: 1, 275 - 287, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000509

Öz

İlk kez Aristoteles tarafından ilkeleri belirlenen Realizm, eğitimin insanı en iyi, mükemmel yetilerle donatarak mutluluğunu sağlaması gerektiğini ileri sürer. Aslında bu düşünceyi temel alan eğitim 1. insanın en önemli gücü olan aklın, onu bilgi alanları konusunda aydınlatırken geliştirmeyi, 2. insanları akıllarını kullanarak yapacakları tercihlerde ne istediklerini bilme, mükemmel bir potansiyel oluşturarak kendilerini ifade etme ve rasyonel hiyerarşik, düzene göre benimseyecekleri amaç ve rollerle de kendi kimliklerini belirleme konusunda cesaretlendirmeyi hedefler.

Kaynakça

  • A Aaron, Richard I., John Locke. Londons Clorendon Press. 1963.
  • Ackerman, Bruce., Social Justice in the Liberal State. New Haven: Yale University Press 1980.
  • Allan, D.J., The Philosophy of Aristotle, London: Oxford University Press, 1970.
Toplam 3 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Nesrin Kale Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1993 Cilt: 26 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kale, N. (2019). EĞİTİME İLİŞKİN FELSEFİ VE İDEOLOJİK GÖRÜŞLER REALİZM VE EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 26(1), 275-287. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000509
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.