Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTEDEKİ BEDENSEL ENGELLİ GENÇLERİN KENDİNİ KABULLE İLGİLİ YAYGIN SORUNLARI

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 2, 447 - 462, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000598

Öz

Bu çalışmanın temel problemini, üniversitedeki engelli gençlerin kendini-kabulle ilgili yaygın sorunlarının belirlenmesi oluşturmaktadır. Araştırma, daha önce yapılan “Üniversitedeki Engelli Gençlerin Kendini-kabulleri” (Akçamete, 1990) konulu çalışmada toplanan bilgilerin yeni bir dökümü ile meydana getirilmiştir. Ancak ilk çalışmada; üniversitedeki engelli gençlerin kendini-kabul edişleri üzerinde cinsiyetinin, yaşının, akademik niteliklerinin, engellerine ilişkin niteliklerinin, ailelerine ve içinde yaşadıkları kültürel çevreye ilişkin niteliklerinin etkisi incelendiği halde, bu araştırmada üniversitedeki engelli gençlerin kendini-kabulle ilgili yaygın sorunlarının neler olduğu problem tarama biçiminde ele alınmıştır.

Kaynakça

  • "Warren, C. ve Hasenstab, S» (1986). Self-concept of severely to profoundly hearing-impaired children. The Volta Review. October—November.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Gönül Akçamete Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Akçamete, G. (2019). ÜNİVERSİTEDEKİ BEDENSEL ENGELLİ GENÇLERİN KENDİNİ KABULLE İLGİLİ YAYGIN SORUNLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 447-462. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000598
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.