Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖZEL EĞİTİMDE ANNE-BABA EĞİTİMİ PROGRAMLARI

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 2, 521 - 537, 06.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000590

Öz

Anne babalar, çocuklarıyla yoğun ve sürekli ilişkilerine karşın uzun yıllar eğitim dışında bir akılmışlar, eğitimde genellikle bilgi alıcı ve bilgi verici rol oynamışlardır (Scbulz, 1982). Davranış değiştirme tekniklerinin özürlü bireylere çeşitli beceriler öğretmedeki başarısının kanıtlanması ve özürlü çocuklar için düzenlenen bakım ve eğitim programlarının en az sınırlayıcı ortam (çocuğun doğal çevresi, ev ortamı) içinde uygulamasının kabul edilmesi, anne babaların çocuklarının eğitim ve terapi çalışmalarına katılımlarının artması ile sonuçlanmıştır (Foxx, Binder, 1990). Ayrıca normal çocuğa sabip anne babaların eğitim-öğretim süreci içindeki öneminin ve anne babanın çocuğun eğitimine katılımının çocuğun gelişimi üzerindeki olumlu etkilerinin birçok araştırma sonucunda vurgulanması (Topping, 1986; Yanok, Derubertis, 1989) özürlü çocukların eğitiminde de anne baba katılımının gereklilik olduğunu ortaya koymuştur.

Kaynakça

  • Heifclz, f .J. (1977). “Rehavioral training for parents of retarded children' Alternative formats based on instructional manuals” American* Journal of Mental Deficiency, 82, 19,1'-203.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülbin Sucuoğlu Bu kişi benim

Sevgi Küçüker Bu kişi benim

Nuray Kanık Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 6 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Sucuoğlu, B., Küçüker, S., & Kanık, N. (2019). ÖZEL EĞİTİMDE ANNE-BABA EĞİTİMİ PROGRAMLARI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(2), 521-537. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000590

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License