Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET İÇİ EĞÎTİM - VERİMLİLİK İLİŞKİSİ

Yıl 1992, Cilt: 25 Sayı: 1, 251 - 284, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000628

Öz

Bu araştırma ile teftiş sisteminde varolan mevcut durum ile beklenen ideal durum arasındaki fark belirlenerek, bu farkı giderecek yeni bir yapı ve işleyiş modeli geliştirilmesi hedeflenmiştir. Araştırmanın temel verilerini toplamak amacıyla araştırmacı tarafından geliştirilen anketler; müfettiş, yönetici ve öğretim elemanı gruplarına uygulanmıştır. Örneklem seçiminde gruplandırılmış örneklem türünün bütün içindeki oranlan dikkate alan tesadüfi (random) örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Toplanan verilerin yüzde, frekans, ortalama, standart sapma, varyans analizi ve (t) testi gibi yöntemler kullanılmıştır. Varyans analizi ve (t) testinde anlamlılık P. 05 düzeyinde araştırılmıştır.

Kaynakça

  • Karagözoğlu, Galip. “Türk Eğitim Düzeninde Bakanlık Müfettişlerinin Rolü-Araştırma özeti’1 MEB. PAK dairesi Ankara: 1972.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

İnayet Pehlivan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1992 Cilt: 25 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Pehlivan, İ. (2019). HİZMET İÇİ EĞÎTİM - VERİMLİLİK İLİŞKİSİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 25(1), 251-284. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000628
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.