Öz
Bu çeviriyi yapmamın nedeni, makale içeriğinin, Milli Eğilimimizin yalcın sayılan geçmişi ile ilgili oluşudur. Genelde, yeni projelerin tartışıldığı Milli Eğitim Şuralarını, yeniliğe ilişkin yasa, yönetmelik ve uygulamaların izlemesi gerekirken, özellikle altmışlı yıllardan bu yana, şuraların uygulamayı etkileyemediği gözlenmektedir. 1981 ve 1982 yıllarında ardarda yapılan şuraların kaderi de böyle olmuştur. Tartışılan temel eğitim ve çok amaçlı okul projesi, ilgililerce onaylandığı ve yığılan sorunlara çözüm getireceği anlaşıldığı halde, politika sorumlu-sunun değişmesi ile yaklaşımlarını değiştiren bürokratların tutumları sonucu, uygulamaya konmamıştır. Oysa eğitimde yeniliğin başarısı, bilim çevreleri ile bürokratik mekanizma ve politik gücün sürekli işbirliğine bağlıdır. İşte bu makale, İsveşte kapsamlı okulun iiEnhetskolan,\ bu üç mekanizmanın işbirliğiyle nasıl gerçekleştiğini anlatmekta, sürekli bir program geliştirme mekanizması kurularak sorunların birikiminin nasıl önlendiğini vurgulamaktadır.