Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

İSVEÇ'TE KAPSAMLI OKULLARIN KURULMASI

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 2, 271 - 251, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000691

Öz

Bu çeviriyi yapmamın nedeni, makale içeriğinin, Milli Eğilimimizin yalcın sayılan geçmişi ile ilgili oluşudur. Genelde, yeni projelerin tartışıldığı Milli Eğitim Şuralarını, yeniliğe ilişkin yasa, yönetmelik ve uygulamaların izlemesi gerekirken, özellikle altmışlı yıllardan bu yana, şuraların uygulamayı etkileyemediği gözlenmektedir. 1981 ve 1982 yıllarında ardarda yapılan şuraların kaderi de böyle olmuştur. Tartışılan temel eğitim ve çok amaçlı okul projesi, ilgililerce onaylandığı ve yığılan sorunlara çözüm getireceği anlaşıldığı halde, politika sorumlu-sunun değişmesi ile yaklaşımlarını değiştiren bürokratların tutumları sonucu, uygulamaya konmamıştır. Oysa eğitimde yeniliğin başarısı, bilim çevreleri ile bürokratik mekanizma ve politik gücün sürekli işbirliğine bağlıdır. İşte bu makale, İsveşte kapsamlı okulun iiEnhetskolan,\ bu üç mekanizmanın işbirliğiyle nasıl gerçekleştiğini anlatmekta, sürekli bir program geliştirme mekanizması kurularak sorunların birikiminin nasıl önlendiğini vurgulamaktadır.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Sixten Marklund Bu kişi benim

Variş Fatma Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Marklund, S., & Fatma, V. (2019). İSVEÇ’TE KAPSAMLI OKULLARIN KURULMASI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 271-251. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000691
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.