Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

DURKHEIM'IN EĞİTİM ANLAYIŞI

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 2, 511 - 518, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000683

Öz

Makalenin amacı, Durkheim’m eğitim kuramını irdeleyip tartışmaktır. Çalışma dört bölümden oluşmaktadır. Giriş niteliği taşıyan birinci bölümde, Durklıeim’m işlevsel eğitim anlayışı verilmektedir. İkinci bölümde, toplum ve eğitim arasındaki ilişki İncelenmekte, üçüncü bölümde ise, ahlâk’ın eğitimle olan bağlantısı açıklanmakta ve son olarak, dördüncü bölümde, Durkheim’m eğitim kuramıyla ilgili bazı eleştiri ve tartışmalar yapılmaktadır.

Kaynakça

  • Blackledge, David and Hunt, Darry. (1985), Sociological Interpretations of Education; New York: Routledge and Keagan pub.
  • Durkheim, Emile (1961), Moral Education: A Study in the Theory arid Application of the Sociology of Education; London: Free Press of Glence, Inc.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal İnal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA İnal, K. (2019). DURKHEIM’IN EĞİTİM ANLAYIŞI. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 511-518. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000683
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.