Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKÇE BİLGİSAYAR TUTUM ÖLÇEĞİNİN YAPI GEÇERLİLİĞİ

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 2, 841 - 845, 08.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000710

Öz

Günümüzde bilgisayarın her alanda yaygın şekilde kullanılmaya haşlanması ile birlikte özellikle eğitim ve öğretimde program geliştirme açısından yeni gelişmeler haşlamış ve bilgisayarın eğitim amacı ile kullanılması yeni araştırma problemlerinin doğmasına yolaçmıştır. Türkiye’de de konu ile ilgili bazı çalışmalara rastlanmıştır (Aşkar, Orçan, 1987, Ça-lıkoğlu, 1989, Tartıcıoğlu, 1990). Eğitim ve öğretim faaliyetleri bilişsel, duyuşsal ve psikomol or davranışlar açısından ele alındığında, bilgisayar kullanımının öğrencilerde bilişsel alan davranışlarının yanında, duyuşsal ve psikomotor davranışlarının da geliştirilmesi gereğini kaçınılmaz kılmaktadır. Özellikle bilişsel alan davranışları ile duyuşsal alan davranışları arasındaki istatistiksel olarak anlamlı korelasyonlar (Bloom, 1976) yukarıda sözü edilen hususun önemini bir kez daha ortaya çıkarmaktadır.

Kaynakça

  • Aşkar, Petek and Hülya ORÇAN (1987). The Development of An Attitude Scale Toward Computers, Journae of Human Sciences, Vol.: VI, No: 2.
  • Bandalos, D. and J. Benson (1990). The Factor Structure Invarience of A Computer Attitude Scale Over Two Grouping Conditions. Educational and Psychological Measurement, 50 (1), 49-60.
Toplam 2 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Giray Berberoğlu Bu kişi benim

Gaye Çalıkoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 8 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Berberoğlu, G., & Çalıkoğlu, G. (2019). TÜRKÇE BİLGİSAYAR TUTUM ÖLÇEĞİNİN YAPI GEÇERLİLİĞİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(2), 841-845. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000710
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.