Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YETİŞKİNLERİN OKUMA-YAZMAYI UNUTMA NEDENLERİ

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 1, 21 - 36, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000735

Öz

Eğitim alanındaki ilerlemelerden çok sayıda kişi yararlanmaktadır. Ancak bu hizmetten yeterince ya da hiç yararlanamayan büyük bir kitle de bulunmaktadır. Bunlar Unesco’nun 1990 yılı istatistiklerine göre dünyamızda sayıları 1 milyarı bulan okumaz-yazmazlardıı. Okumaz-yazmazlık sorununun büyüklüğünü hissettirmek, bu konuda kamuoyu oluşturmak, sorunu yaşayan ülkeler arasında bir işbirliği kurmak amacıyla Unesco 1990 yılının ” “Dünya Okuma-Yazma Yılı” olarak ilan edilmesini sağlamıştır. Unesco, 1990-2000 yılları arasındaki 10 ydlık sürede gerekli çalışmaların yapılarak dünyamızın 2000’li yıllara okuryazar olarak girmesini hedeflemektedir. Bu amaçla okumaz-yazmazlık sorunun çeşitli yönlerini ele almakta, incelemekte ve bir an önce çözmeye çalışmaktadır.

Kaynakça

  • Esperandieu, V, Des Illettrés en France, Rapport au Premier Ministre. Paris. Documentation Françaises. (Etudes et Rapports)
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Firdevs Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güneş, F. (2019). YETİŞKİNLERİN OKUMA-YAZMAYI UNUTMA NEDENLERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 21-36. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000735
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.