Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

HALK EĞİTİMİNDE DENETİM

Yıl 1991, Cilt: 24 Sayı: 1, 37 - 44, 15.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000728

Öz

Türkiye’de halk eğitimi hizmetleri, sayıları 38’e varan resmi, yaıı-resüıi, ve gönüllü çok sayıda kurum ve kuruluş tarafından sunulmaktadır (M.E.B. 1985, s.s. 25-60). Ancak bunlardan, 757 halk eğitim merkezi, 225 çıraklık eğitim merkezi ve 505 pratik kız sanat okulu ve olgunlaşma enstitüsü ile halk eğitim hizmeti sunan Milli Eğitim Bakanlığı (M.E.B.), Çıraklık ve Yaygın Eğitim Genel Müdürlüğü (Ç.Y.E.G.M.) en fazla hizmet sunan kurumdur. Ç.Y.E.G.M.’nün 1989-90 öğretim yılı kurs başı dokümanlarına göre 30387 mesleki, 18145 sosyo-kültürel olmak üzere toplam 48799 kurs açılmış olup, bu kurslara katılanlarm sayısı 1 049 795 dir. Aynı Genel Müdürlüğün 1990 yılı kayıtlarına göre halk eğitimi il örgütleri ve halk eğitim merkezlerindeki görevli elemanların görevlerine göre sayıları şöyledir:

Kaynakça

  • Bursakoğlu, Ziya, “Okul Yönetiminde Yeni Yapı ve Davranış”, A.Ü. Eğitim Bilimleri Enle., Yay. no: 154, 7. Baskı, Ankara 1987.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Duman Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 15 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1991 Cilt: 24 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Duman, A. (2019). HALK EĞİTİMİNDE DENETİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 24(1), 37-44. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000728
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.