Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ORTAÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ DİN EĞİTİMİ OKULLARI VE DİĞER MESLEK LİSELERİNİN SAYISAL GELİŞMELERİ (1978—1987 DÖNEMİ)

Yıl 1990, Cilt: 23 Sayı: 1, 145 - 162, 19.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000840

Öz

Cumhuriyet dönemi eğitiminde dikkati çeken ya da çekmesi gereken en önemli iki nokta, eğitimin laik niteliği ve tüm nüfusa götürülmesi gereğine olan inanç ve çabadır. Osmanlı imparatorluğu döneminde eğitimin, askeri okullar dışında, yerel yönetimlerin, dinsel kuramların egemenliğinde bulunduğu bilinmektedir Eğitimde ortak amaçlar da sözkonusu değildir. Öte yandan eğitim hizmeti götürülen ya da okuryazar olan kitle, nüfusun yüzde onunun altındadır* 1. Cumhuriyet döneminde eğitimin amaçlarının, örgütlenmesinin, dinsel içeriğinin ve kullanılan harflerin değiştirilmesi yanında, herkese eğitim verme hedefi de ortaya konmuştur Bu hedef, Atatürk’ün, şu deyişinde kendini gösterir:

Kaynakça

  • Oğuzkan, Turhan, (ed.) Türkiye'de Ortaöğretim ve Sorunları. Genişletilmiş İkinci Baskı. Hisar Eğitim Vakfı, Yayın No. 1. 1986. İçinde Mahmut Âdem ve Turhan Oğuzkan. “Ortaöğretimde Sayısal Gelişmeler” adli bölüm.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hasan Hüseyin Aksoy Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aksoy, H. H. (2019). ORTAÖĞRETİM DÜZEYİNDEKİ DİN EĞİTİMİ OKULLARI VE DİĞER MESLEK LİSELERİNİN SAYISAL GELİŞMELERİ (1978—1987 DÖNEMİ). Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(1), 145-162. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000840
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.