Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

YENİ OKUR YAZARLARA YÖNELİK MATERYALLER

Yıl 1990, Cilt: 23 Sayı: 1, 371 - 380, 19.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000848

Öz

Dünyanın çeşitli bölgelerinde çoğu genç, birkaç yıl süren ilköğretimden sonra, günlük yaşamında okuma-yazmaya çok az yer vermektedir. Giderek okuma-yazmayı bıraktıklarından kısa bir süre sonra bu insanlar tekrar okumaz-yazmaz olmaktadırlar. Diğer taraftan, hiç okula gitmemiş genç ve yetişkinlere yönelik düzenlenen okuma-yazma kampanyalarında ise kursları bitirenler genellikle basit düzeydeki metinleri okuyup yazabilmektedirler. Daha güç metinleri okuyabilecek ve yazabilecek düzeye tam olarak gelememektedirler. İlköğretim görmüş ama çoğunu unutmuş, okuma-yazma kursuna katdımş ancak tam olarak öğrenememiş bu kişilere bir de kendi kendine veya çevresindekilerin yardımı ile okuma-yazma öğrenenler eklendiğinde, yeni okur-yazarlar grubu belirlenmiş olur.

Kaynakça

  • Güneş, Firdevs. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Okumaz-Yazmaz Yetişkinler Araştırması, Â.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara:'1990
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Meral Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 19 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1990 Cilt: 23 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tekin, M. (2019). YENİ OKUR YAZARLARA YÖNELİK MATERYALLER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 23(1), 371-380. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000848
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.