Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇEŞİTLİ ÜLKELERİN OKUMA-YAZMA KAMPANYALARINDA GÖREVLENDİRİLEN HALK EĞİTİMCİLERİ VE YETİŞTİRİLMELERİ

Yıl 1989, Cilt: 22 Sayı: 2, 565 - 599, 01.01.1989
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001407

Öz

İkinci Dünya Savaşı’nın hemen ardından başlayan yeni dönemde, dünyanın geri kalmış bölgelerinde ve az gelişmiş ülkelerinde görülen yoksulluk, sağlık, barınma, hızlı nüfus artışı gibi olumsuzlukların eğitim yoluyla önemli ölçüde azalacağı görüşü yaygınlaşmış, dolayısıyla, “geniş halk kitlelerinin okuma-yazma bilmeyişinin ekonomik ve sosyal gelişmeye engel olduğu” görüşü gündeme gelmiştir. Okumaz- yazmazlığı kalkınmanın önemli bir engeli olarak gören Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, bu sorunu çözmek için 1961 yılında UNESCO’yu görevlendirmiştir. UNESCO’nun o yıllarda üye devletlerden topladığı istatistiklere göre, dünyadaki okumaz-yazmaz sayısı 700 milyonu aşmaktaydı. Bunun üzerine UNESCO 1963 yılında Asya, Afrika ve Güney Amerika’da 15-50 yaş arasında okuma-yazma bilmeyen 500 milyonluk kitlenin üçte ikisine ulaşmak, yani 330 milyon kişiyi, on yılda okur-yazar hale getirmek için bir kampanyanın başlatılmasını, Birleşmiş Milletler Genel Kurulu’na önermiştir. Kapıpanyanın genişliği nedeniyle söz konusu öneri büyük tartışmalara yol açmıştır.

Kaynakça

  • UNESCO 1967, Fougeyrollas, P, Sow, F, Vallodon, F, VEducation des Adultes au Senegal, institut International de Planification de l'éducation, Unesco 1967.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Firdevs Güneş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1989
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989 Cilt: 22 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Güneş, F. (1989). ÇEŞİTLİ ÜLKELERİN OKUMA-YAZMA KAMPANYALARINDA GÖREVLENDİRİLEN HALK EĞİTİMCİLERİ VE YETİŞTİRİLMELERİ. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(2), 565-599. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001407

Creative Commons LicenseThe content of the Journal of Faculty of Educational Sciences is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License