Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ATATÜRK VE SONRASI EĞİTİM

Yıl 1989, Cilt: 22 Sayı: 1, 311 - 315, 20.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000855

Öz

Atatürk ilkelerinin algılanması ve uygulanmasında, bütünlük, tutarlılık ve süreklilik esastır. Bütünlük, bu ilkelerin toptan ve eşdeğer olarak benimsenmesi ve uygulanması için gereklidir; Cumhuriyetçilik ilkesini benimseyen vatandaş veya yönetici, yasalar çerçevesinde, özgür düşünceye hoşgörülü olacaktır. Milliyetçilik ilkesini savunianlar, halkçılık ilkesine sırt çevirmeyecektir. Devrimcilik ilkesini kabullenenler; tutucu değil, yenilikçi ve ilerici olma çabasını gösterecektir. Laiklik ilkesine gerçekten inanlaran ise, teokratik bir devlet özlemi göstermeyecektir. Diğer bir deyişle, bütünlük esas alındığında, öncelik veya indirim düşünülmeyecektir.

Kaynakça

  • Bursalıoğlu, Ziya. “Atatürk Döneminde Eğitim Felsefesi ve Yenileşmesi”. Atatürk Devrimleri ve Eğitim Sempozyumu, A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi, Ankara, 1981, s. İl-17.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ziya Bursalıoğlu Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1989 Cilt: 22 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Bursalıoğlu, Z. (2019). ATATÜRK VE SONRASI EĞİTİM. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 22(1), 311-315. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000000855
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.