Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER

Yıl 1987, Cilt: 20 Sayı: 1, 209 - 229, 27.08.2019
https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001070

Öz

Her alandaki uygulama çalışmaları belirli kuramsal kavram ve ilkelere dayalı olarak yürütülür. Eğitim alanında da hedefler, programlar, araç-gereçler, öğretme-oğrenme süreçlerinin geliştirilmesi ve uygulanması belli kuramsal temellere dayalı olarak yapılır. Bunlar, psikolojik ilkeler, toplum idealleri, değer yargıları ve ihtiyaçları ile eğitim felsefelerinin öngördüğü esaslardır. Eğitim faaliyetlerinin planlanması, organizasyonu ve yürütülmesinde bu esasların dikkate alınması ve faaliyetlerin bunlara uygun biçimde yürütülmesi gerekir. Burada öğretme-öğrenme süreçlerine ışık tutan başlıca öğrenme ilkeleri İncelenmektedir. Amaç, eğitim süreçleri ile ilgili kavramları açıklamak, ilgili ilkelerin sınıflandırmasını yaparak incelemek ve öğrenme durumu ile ilişkisini kurmaktır.

Kaynakça

  • .
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Alan Eğitimleri
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Cevat Alkan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 27 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 1987 Cilt: 20 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alkan, C. (2019). ÖĞRENME-ÖĞRETME SÜREÇLERİ İLKELER. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 20(1), 209-229. https://doi.org/10.1501/Egifak_0000001070
Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi (AÜEBFD), Ankara Üniversitesi Yayınevi'nin kurumsal dergisidir. 

Creative Commons License AUEBFD'nin tüm İçerikleri Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License kuralları çerçevesinde lisanslanmaktadır.

AUEBFD CC BY-NC-ND 4.0 lisansını kullanmaktadır.