avrasyadAvrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi2147-2610Kürşat ÖNCÜLGELENEKSEL REKLAMCILIKTAN DİJİTAL REKLAMCILIĞA GEÇİŞAratTurgayhttps://orcid.org/0000-0003-2380-280XKazanİmranhttps://orcid.org/0000-0001-6202-717810.33692/avrasyad.595710062620197184484640515201906152019İnternet teknolojisinde yaşanan gelişmeler sayesinde artık kişiler diledikleri zaman,
diledikleri yerden, diledikleri bilgiye ulaşma imkânına sahiptir. İnsanlar gazete ve dergilerden
haber alma ihtiyaçlarını karşılayabilmektedir. Öte yandan her geçen gün gelişen teknoloji
işletmelere de hedef kitlelerine ulaşmada dijital medyayı etkin bir şekilde kullanma imkânı
sunmaktadır. Çünkü dijitalleşme her alanda olduğu gibi reklamcılıkta da büyük kitlelere daha
etkili, hızlı ve ekonomik bir şekilde ulaşmada anahtar yol durumundadır. Reklamcılıkta
kişiselleşme son zamanların önemli konusudur. Küreselleşen dünyada bireyin kendi özel
ihtiyacı göz ardı edilir ve ona yönelik çalışmalar yapılmazsa kişiler zamanla özel hissetmekten
vazgeçer ve yeni ürün veya hizmet satın almada, sadece kendi bildiği ürünleri tercih etme
eğilimde olabilirler. Ancak kişilerin özel ilgi, ihtiyaç ve tutumları önceden dikkate alınır ve onlara
özel reklam stratejileri geliştirilirse tutumlarında değişim olacağı tahmin edilmektedir. İnteraktif
teknoloji artık kişiselleştirilmiş reklamı popüler hale getirmiştir. İnteraktif teknolojiler sayesinde
yeni medya kullanımı ve buna bağlı olarak gelişen kişiselleştirilmiş reklamcılık sıkça karışmıza
çıkan bir tür halini almıştır. Bu çalışmada, reklamların ilk kullanılmaya başladığı dönemlerden
itibaren, teknolojinin gelişmesi ile birlikte değişen reklam mecraları incelenmektedir. Gelişen
teknolojinin getirileri sayesinde yeni medya reklamları reklamcılık sektörü paydaşları için elverişli
hale gelmiştir. Bu çalışmada özellikle dijital reklam platformlarından olan internet reklamcılığı,
konum tabanlıDijital reklam İnteraktif reklam Kişiselleştirilmiş Yeni medya.