Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex Kaynak Göster

SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR

Yıl 2022, Cilt 10, Sayı 31, 92 - 108, 25.06.2022

Öz

Suriye’de 2011 yılında başlayan ve halen devam etmekte olan iç savaş milyonlarca insanın zorunlu olarak yerinden edilerek ağırlıklı olarak komşu ülkelere sığınmalarına neden olmuştur. Bu ülkelerin başında dört milyona yakın bir rakamla dünyada en fazla sığınmacıyı misafir eden ülke konumunda olan Türkiye gelmektedir. Türkiye’de bulunan sığınmacı nüfusunun ⅓’ini eğitim çağındaki çocuklar oluşturmaktadır. Zorunlu göç, en temel insan hakları olan eğitim, sağlık, barınma vb. hizmetlere erişim noktasında birçok sıkıntıyı da beraberinde getirmektedir. Göçmenlerin yaşamış olduğu bu sıkıntılardan özellikle eğitim alanında yaşanan sorunlar daha da belirginleşmektedir. Bütün bunlarla birlikte göçmenler tüm dünya ile aynı anda Covid-19 Pandemisiyle mücadele etmektedir. Dolayısıyla sığınmacıların yaşamış oldukları sıkıntılara bir de pandeminin beraberindeki zorluklar eklenince çocukların eğitimlerinin önünde yeni bariyerler oluşmuştur. Bu çalışmada özellikle Türkiye’de yaşayan sığınmacı çocukların Covid-19 Pandemisi sürecinde eğitim hayatlarında karşılaştıkları sorunlar tartışılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemi kullanılmış ve Şanlıurfa’da yaşayan 15 ortaöğretim ve lise çağındaki sığınmacı çocukla yarı-yapılandırılmış derinlemesine mülakatlar yapılmıştır. Mülakatlardan elde edilen bulgular analiz edilerek sığınmacı çocukların Covid-19 Pandemisi sürecinde eğitime erişimlerindeki engeller ortaya konulmuştur. Sığınmacı çocukların maddi yetersizlik (cihaz eksikliği, internet erişim durumu, ekonomik sebepler vb.), çevrimiçi eğitimin beraberinde getirdiği zorluklar, ekonomik sıkıntılar, aile içi rollerin değişimi ve okula olan özlemin olumsuz etkisi gibi sebeplerden dolayı eğitimlerinin önemli derecede aksadığı ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Yusuf. 2019. Göç Sosyolojisi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Ağca-Varoğlu, Güzin. 2020. “Almanya’da Yüksek Nitelikli Göçmenlerin Gündelik Hayat Deneyimleri ve Baş Etme Süreçleri”. Journal of Economy Culture and Society, 62: 23-46.
  • Akbal, Hazal, Hüseyin İnan Akbal. 2020. “Covid-19 Pandemisi Sürecinde Uzaktan Eğitim İle İlgili Yaşanan Sorunların Öğrenci Bakış Açısına Göre AHP Yöntemi İle İncelenmesi”. Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(22): 533-546

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Hakan GÜLERCE>
HARRAN ÜNİVERSİTESİ
0000-0003-3601-5725
Türkiye


Fatma KAÇAR Bu kişi benim
Bir kuruma bağlı değildir
0000-0003-2798-0005
Türkiye


Hüsniye KABLAN Bu kişi benim
Bir kuruma bağlı değildir
0000-0003-2095-7654
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 25 Haziran 2022
Yayınlandığı Sayı Yıl 2022, Cilt 10, Sayı 31

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { avrasyad1134010, journal = {Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi}, issn = {2147-2610}, address = {}, publisher = {Ayla KAŞOĞLU}, year = {2022}, volume = {10}, number = {31}, pages = {92 - 108}, title = {SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR}, key = {cite}, author = {Gülerce, Hakan and Kaçar, Fatma and Kablan, Hüsniye} }
APA Gülerce, H. , Kaçar, F. & Kablan, H. (2022). SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR . Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi , 10 (31) , 92-108 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/avrasyad/issue/70325/1134010
MLA Gülerce, H. , Kaçar, F. , Kablan, H. "SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR" . Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 10 (2022 ): 92-108 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/avrasyad/issue/70325/1134010>
Chicago Gülerce, H. , Kaçar, F. , Kablan, H. "SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR". Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 10 (2022 ): 92-108
RIS TY - JOUR T1 - SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR AU - Hakan Gülerce , Fatma Kaçar , Hüsniye Kablan Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 92 EP - 108 VL - 10 IS - 31 SN - 2147-2610- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR %A Hakan Gülerce , Fatma Kaçar , Hüsniye Kablan %T SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR %D 2022 %J Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi %P 2147-2610- %V 10 %N 31 %R %U
ISNAD Gülerce, Hakan , Kaçar, Fatma , Kablan, Hüsniye . "SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR". Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 10 / 31 (Haziran 2022): 92-108 .
AMA Gülerce H. , Kaçar F. , Kablan H. SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR. AVRASYAD. 2022; 10(31): 92-108.
Vancouver Gülerce H. , Kaçar F. , Kablan H. SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. 2022; 10(31): 92-108.
IEEE H. Gülerce , F. Kaçar ve H. Kablan , "SURİYELİ SIĞINMACI ÇOCUKLARIN COVID-19 PANDEMİSİ SÜRECİNDE EĞİTİM HAYATINDA YAŞADIĞI SORUNLAR", Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, c. 10, sayı. 31, ss. 92-108, Haz. 2022