Araştırma Makalesi
PDF EndNote BibTex RIS Kaynak Göster

ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ

Yıl 2022, Cilt 10, Sayı 32, 165 - 175, 25.09.2022

Öz

Miras dil, son zamanlarda eğitimcilerin dikkatini çeken bir alan olmuştur ve miras dile sahip bireylerin bu dili unutmamaları, geliştirmeleri ve hatta öğrenmeleri için ülkelerde çeşitli çalışmalar yapılmaya başlanmıştır. Miras dil, eğitim alanında önemli bir konudur ve yapılan araştırmalar ile neden önemli olduğu, nasıl geliştirileceği ispatlanmaktadır. Bu araştırmanın amacı da, Almanya’da yaşayan Türk öğrencilerin deneyim ve görüşlerinden hareketle miras dil olarak Türkçenin Alman eğitim sistemindeki konumunu, öğrencilerin Türkçedeki eksiklerini ve ihtiyaçlarını açığı çıkarmaktır. Türkler Almanya’ya çeşitli sebeplerle göç etmiştir ve göç edenlerin çocukları Almanya’da doğup büyürken çoğunlukla ilk önce Türkçe öğrenmişlerdir. Ev ortamında Türkçe edinen çocuk Almanya’da yaşadığı için Almancayı da edinmeye başlar. Zamanla tüm eğitimleri sadece Almanca olduğu için ve daha çok Almanca duydukları için Almanca daha baskın bir hâle gelebilir. Çalışma nitel bir araştırma olarak tasarlanmıştır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Yıldız Teknik Üniversitesi’nde Erasmus+ programı ile eğitim görmeye gelmiş yedi öğrenci ile görüşmeler yapılmıştır. Katılımcılar okul hayatları boyunca Almanca eğitim görmüşlerdir. Türkçeyi nasıl öğrendiklerini, Türkçe hakkında neler düşündüklerini, Türkçe için neler yaptıklarını ve Almanya’da seçmeli ders olarak aldıkları Türkçe dersinde neler yapıldığı hakkındaki görüşlerini bildirmişlerdir. Araştırma sonucunda başka dillerin yanı sıra miras dilini bilmenin ve geliştirmenin faydaları, bu konudaki eksiklikler, öğrencilerin görüşlerine ve literatür taramasına göre tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Aktürkoğlu, B., & Özaydınlık, K. 2017. Almanya’da yaşayan Türk çocuklarının Türkçeye, Türkçeyi öğrenmelerine ve kullanmalarına ilişkin görüşleri. Kastamonu Eğitim Dergisi, 25(6), 2345-2356.
  • Altınok, Ş. 2021. Köken Dil Türkçe Konuşurlarının Fonetik ve Prozodik Özellikleri (Türkçe-Almanca). Alman Dili ve Kültürü Araştırmaları Dergisi, 3(5), 78-95.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Eda TEKİN Bu kişi benim
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
0000-0001-6831-8101
Türkiye


Muhammed Eyyüp SALLABAŞ Bu kişi benim
YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
0000-0003-4346-4385
Türkiye

Yayımlanma Tarihi 25 Eylül 2022
Yayınlandığı Sayı Yıl 2022, Cilt 10, Sayı 32

Kaynak Göster

Bibtex @araştırma makalesi { avrasyad1175409, journal = {Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi}, issn = {2147-2610}, address = {}, publisher = {Ayla KAŞOĞLU}, year = {2022}, volume = {10}, number = {32}, pages = {165 - 175}, title = {ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ}, key = {cite}, author = {Tekin, Eda and Sallabaş, Muhammed Eyyüp} }
APA Tekin, E. & Sallabaş, M. E. (2022). ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ . Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi , 10 (32) , 165-175 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/tr/pub/avrasyad/issue/72591/1175409
MLA Tekin, E. , Sallabaş, M. E. "ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ" . Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 10 (2022 ): 165-175 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/avrasyad/issue/72591/1175409>
Chicago Tekin, E. , Sallabaş, M. E. "ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ". Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 10 (2022 ): 165-175
RIS TY - JOUR T1 - ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ AU - EdaTekin, Muhammed EyyüpSallabaş Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 165 EP - 175 VL - 10 IS - 32 SN - 2147-2610- M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ %A Eda Tekin , Muhammed Eyyüp Sallabaş %T ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ %D 2022 %J Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi %P 2147-2610- %V 10 %N 32 %R %U
ISNAD Tekin, Eda , Sallabaş, Muhammed Eyyüp . "ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ". Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi 10 / 32 (Eylül 2022): 165-175 .
AMA Tekin E. , Sallabaş M. E. ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. AVRASYAD. 2022; 10(32): 165-175.
Vancouver Tekin E. , Sallabaş M. E. ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ. Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi. 2022; 10(32): 165-175.
IEEE E. Tekin ve M. E. Sallabaş , "ALMANYA’DA YAŞAYAN TÜRK ÖĞRENCİLERİN MİRAS DİL OLARAK TÜRKÇEYE YÖNELİK GÖRÜŞLERİ", Avrasya Uluslararası Araştırmalar Dergisi, c. 10, sayı. 32, ss. 165-175, Eyl. 2022