Menü/menü kartı, bir yiyecek-içecek işletmesinin iletişimi ve pazarlaması için önemli bir unsurdur. Ayrıca menüler müşterilerin yemek seçimine karar vermelerine yardımcı olur. Günümüzde dijitalleşmenin öneminin artmasıyla birlikte menüler, menü kartı, dijital menü, tabela, tahta gibi çeşitli materyallerle duyurulmaya/sunulmaya başlandı. Bu malzemelerin kullanımı tüketicilerin kalite algısını etkilemektedir. Ayrıca tüketicilerin demografik özellikleri de kullanım tercihleri ve menü kartı kalite algısını etkileyebilmektedir. Bu çalışmayla Aralık 2023 döneminde İstanbul'da yaşayan 18 yaş üstü tüketicilerin menü kartı kalite algısının araştırılması amaçlanmaktadır. Anket çalışmasında soruların değerlendirilmesinde 5’li Likert ölçeği kullanılmıştır. Tamamlanan 438 anketten elde edilen veriler analiz edilmiş ve katılımcıların anket sorularına verdikleri yanıtlar SPSS 24.0 (Sosyal Bilimler İstatistik Paketi) programında analiz edilmiştir. Güvenilirlik analizi, faktör analizi, t-testi ve ANOVA testleri kullanılmıştır. Elde edilen sonuçlara göre katılımcıların %65,3'ü geleneksel menüleri tercih etmekte olup, menü kartı kalitesini etkileyen en önemli faktörün hijyen olduğu görülmüştür. Bulgular ayrıca içerik ve sürdürülebilirlik boyutlarında yaş gruplarının önemli etkisinin olduğunu göstermektedir. Bu sonuçlar doğrultusunda yiyecek-içecek işletmelerinin menü kartlarını (yeniden) tasarlamalarının faydalı olacağı düşünülmektedir.
The menu/menu card is an important element for communication and marketing of a food and beverage business. Besides, menus help customers to decide their dining selection. Today, with the increasing importance of digitalization in our lives, menus have started to be announced/presented with various materials such as menu card, digital menu, sign board, writing on the board. These materials can affect the perception of quality. Usage preferences and perception of menu card quality may vary according to the demographic characteristics of consumers. In this study, it is aimed to investigated the menu card quality perception of consumers over the age of 18 living in Istanbul during the December 2023. The evaluation of the questions in the questionnaire study was used with a five-point Likert scale. Data from 438 completed questionnaires were analysed and the responses of the participants to the survey questions analyzed in SPSS 24.0 (Statistical Package for the Social Sciences) program. Reliability analysis, factor analysis, t-test and ANOVA tests were used. According to the results obtained, 65.3% of participants preferred traditional menus and hygiene is the major factor for menu card quality. The findings also show that there was significant effect of age groups on content and sustainability sections. In line with these results, it is thought that it would be beneficial for food and beverage businesses to (re)design their menu cards.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Gastronomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2024 |
Gönderilme Tarihi | 29 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 6 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 2 |
Aksi belirtilmediği sürece, bu sitedeki içerik Creative Commons Attribution 4.0 International lisansı ile lisanslanmıştır. (CC-BY-NC 4.0)