Çalışmanın amacı pandemi dönemi gerçekleştirilen acil uzaktan eğitim faaliyetlerinin değerlendirilerek benzer kriz dönemlerine yönelik mesleki eğitim çerçevesinin oluşturulmasıdır. Çalışmada araştırma yöntemi olarak karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında tarama yöntemi, nitel kısmında ise durum çalışması yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma grubu bir devlet üniversitesi bünyesindeki farklı Meslek Yüksekokullarındaki 33 akademisyen ve 106 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın nicel verileri araştırmacı tarafından geliştirilen anketler yardımıyla toplanırken, nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Toplanan nicel veriler betimsel analiz araçlarından frekans, yüzde tabloları ve ortalama kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre genel olarak internet kaynaklı aksaklıklar yaşanırken benzer kriz dönemlerine yönelik başta internet altyapısı olmak üzere mevcut uzaktan eğitim altyapısının iyileştirilmesi gerektiğini ifade edilmiştir. Canlı derslerde sıklıkla düz anlatım yönteminin tercih edildiği ve benzer kriz dönemlerine yönelik sanal ve arttırılmış gerçeklik gibi teknolojilerin derslere entegre edilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca hakkaniyetli sınıf geçmeyi sağlayacak alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve araçlarının kullanılması gerektiği elde edilen bulgular arasındadır. Yine yüz yüze yapılamayan staj uygulamalarıyla ilgili olarak telafi, karma ya da proje kapsamında gerçekleştirilen daha esnek ve faydalı çözümlerden söz edilmiştir. Sonuç olarak benzer kriz dönemlerinde gerçekleştirilecek ders ve staj uygulamalarına yönelik karma yöntemlerin tercih edilmesi, mevcut uzaktan eğitim altyapısının iyileştirilmesi, öğrenciler arası dijital uçurumun en aza indirilmesi ile canlı ders ve ölçme değerlendirme süreçlerinin niteliğinin artırılması gerekmektedir.
“COVID-19 pandemisi” “mesleki eğitim” “öğrenci görüşleri” “akademisyen görüşleri” ” acil uzaktan öğretim” “acil uzaktan öğretim çerçevesi”.
TÜBİTAK
2209-A
This study aims to evaluate the emergency remote education activities conducted during the pandemic and develop a vocational education framework for similar crisis periods. The study employs a convergent parallel design, a mixed research method. A survey method is used in the quantitative part of the research, while a case study method is preferred for the qualitative aspect. The research group comprises 33 academicians and 106 students from various Vocational Schools within a state university. The study's quantitative data were collected through surveys developed by the researcher, while the qualitative data were gathered through semi-structured interview forms. Descriptive analysis tools such as frequency tables, percentage tables, and means were used to analyze the quantitative data. The qualitative data of the study were analyzed using the content analysis method. According to the study's findings, it is generally stated that there were disruptions related to internet sources, and improvements in the existing infrastructure of distance education, especially internet infrastructure, are necessary for similar crisis periods. The preference for a straightforward lecture method in live classes is emphasized, and the integration of technologies such as virtual and augmented reality into lessons for similar crisis periods is highlighted.
Furthermore, the findings suggest the need for alternative measurement and evaluation methods and tools that ensure fair academic progression. Flexible and beneficial solutions, such as compensation, hybrid, or project-based implementations, are mentioned for internships that cannot be conducted face-to-face. In conclusion, it is recommended to prefer mixed methods for lessons and internship applications in similar crisis periods, improve the existing infrastructure of distance education, minimize the digital divide among students, and enhance the quality of live classes and assessment processes.
“COVID-19 pandemic” “vocational education” “student perspectives” “academic perspectives” “emergency remote teaching” “emergency remote teaching framework”.
2209-A
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2209-A |
Erken Görünüm Tarihi | 21 Nisan 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Nisan 2024 |
Gönderilme Tarihi | 25 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 5 Mart 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |