Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokullarında Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Öğretim Faaliyetlerinin Değerlendirmesi: Sınırlılıklar ve Çözüm Önerileri

Yıl 2024, , 244 - 276, 28.04.2024
https://doi.org/10.51460/baebd.1408763

Öz

Çalışmanın amacı pandemi dönemi gerçekleştirilen acil uzaktan eğitim faaliyetlerinin değerlendirilerek benzer kriz dönemlerine yönelik mesleki eğitim çerçevesinin oluşturulmasıdır. Çalışmada araştırma yöntemi olarak karma araştırma yöntemlerinden yakınsayan paralel desen kullanılmıştır. Araştırmanın nicel kısmında tarama yöntemi, nitel kısmında ise durum çalışması yöntemi tercih edilmiştir. Araştırma grubu bir devlet üniversitesi bünyesindeki farklı Meslek Yüksekokullarındaki 33 akademisyen ve 106 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmanın nicel verileri araştırmacı tarafından geliştirilen anketler yardımıyla toplanırken, nitel verileri ise yarı yapılandırılmış görüşme formları ile toplanmıştır. Toplanan nicel veriler betimsel analiz araçlarından frekans, yüzde tabloları ve ortalama kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın nitel veriler ise içerik analizi yöntemi ile analiz edilmiştir. Çalışmanın bulgularına göre genel olarak internet kaynaklı aksaklıklar yaşanırken benzer kriz dönemlerine yönelik başta internet altyapısı olmak üzere mevcut uzaktan eğitim altyapısının iyileştirilmesi gerektiğini ifade edilmiştir. Canlı derslerde sıklıkla düz anlatım yönteminin tercih edildiği ve benzer kriz dönemlerine yönelik sanal ve arttırılmış gerçeklik gibi teknolojilerin derslere entegre edilmesi gerektiği vurgulanmıştır. Ayrıca hakkaniyetli sınıf geçmeyi sağlayacak alternatif ölçme-değerlendirme yöntem ve araçlarının kullanılması gerektiği elde edilen bulgular arasındadır. Yine yüz yüze yapılamayan staj uygulamalarıyla ilgili olarak telafi, karma ya da proje kapsamında gerçekleştirilen daha esnek ve faydalı çözümlerden söz edilmiştir. Sonuç olarak benzer kriz dönemlerinde gerçekleştirilecek ders ve staj uygulamalarına yönelik karma yöntemlerin tercih edilmesi, mevcut uzaktan eğitim altyapısının iyileştirilmesi, öğrenciler arası dijital uçurumun en aza indirilmesi ile canlı ders ve ölçme değerlendirme süreçlerinin niteliğinin artırılması gerekmektedir.

Destekleyen Kurum

TÜBİTAK

Proje Numarası

2209-A

Kaynakça

  • Afşar, B., & Büyükdoğan, B. (2020). Covıd-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 158-79.
  • Akpınar M., Yılmaz M., & Karakuş S. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitimde kullandıkları yöntem ve tekniklere ilişkin bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 1070-1085.
  • Aksoy, D. A., Bozkurt, A., & Kurşun, E. (2021). Yükseköğretim öğrencilerinin Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 5(3), 285-308.
  • Al-Amin, M., Al Zubayer, A., Deb, B., & Hasan, M. (2021). Status of tertiary level online class in Bangladesh: Students’ response on preparedness, participation and classroom activities. Heliyon, 7, e05943. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e05943
  • Al Lily, A. E., Ismail, A. F., Abunasser, F. M., & Alqahtani, R. H. A. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in Society, 63, 101317.
  • Ari Yilmaz, D., Karadeniz, P.G., Bayram, A., & Akkin, S.M. (2021). SANKO Üniversitesi Tıp Fakültesinde COVID-19 Pandemi Döneminde Tıp Eğitimi Süreci. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(1), 78-82
  • Aydın, Ç. G. (2020). COVID-19 Salgını Süresinde Öğretmenler. TEDMEM. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Bennett, R., Uink, B., & Cross, S. (2020). Beyond the social: Cumulative implications of COVID-19 for first nations university students in Australia. Social Sciences & Humanities Open, 2(1), 100083.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Education in normal, new normal, and next normal: Observations from the past, insights from the present and projections for the future. Asian Journal of Distance Education, 15(2), i-x. Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3. Baskı). Sage.
  • Creswell, J. W., Klassen, A. C., Plano Clark, V. L., & Smith, K. C. (2011). Best practices for mixed methods research in the health sciences. Bethesda (Maryland): National Institutes of Health, 2013, 541-545.
  • Demirkan, Ö. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin dersleri takip etme durumlarının dönem sonu başarılarına etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 47-75.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and international datasets, EUR 30275 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg.
  • Flores, M. A., & Gago, M. (2020). Teacher education in times of COVID-19 pandemic in Portugal: National, institutional and pedagogical responses. Journal of Education for Teaching, 46(4), 507-516
  • Han, Q., Zheng, B., Cristea, M., Agostini, M., Bélanger, J. J., Gützkow, B., ... & PsyCorona Collaboration. (2021). Trust in government regarding COVID-19 and its associations with preventive health behaviour and prosocial behaviour during the pandemic: A crosssectional and longitudinal study. Psychological Medicine, 1-11.
  • Hangül, T., & Çeziktürk, Ö. (2022). Yükseköğretim perspektifinden covid-19 pandemi sürecinde matematik eğitimi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(4), 1522-1545. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2022.22.74506971617
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. EDUCAUSE Review, 3.
  • Holmberg, B. (2005). Theory and practice of distance education. Routledge.
  • Hüsnüoğlu, N., & Öztürk, L. (2017). Dijital bölünme: Nedenleri ve türleri. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(5), 6-21.
  • ILO (2020). ILO Monitor: COVID-19 and the world of work. Fourth edition, Updated estimates and analysis. https://www.ilo.org/global/topics/coronavirus/impacts-and-responses/WCMS_745963/lang--en/index.htm
  • Impey, C. (2020). Coronavirus: Social distancing is delaying vital scientific research. the conversation. Conversation. https://theconversation.com/coronavirus-social-distancing-is-delaying-vital-scientific-research-133689
  • Karahan, E., Bozan, M. A., & Akçay, A. O. (2020). Sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerinin pandemi sürecindeki çevrim içi öğrenme deneyimlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (17. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kürtüncü, M., & Kurt A. Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Lie, A., Tamah, S. M., & Gozali, I. (2022). The impact of a teacher professional education program on english language use. TESL-EJ, 25(4).
  • Mandviwalla, M., Dignan, L., Desai, D., Kearns, C., Descano, L., & Sankaran, R. (2020). The industry perspective on covid-19.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020). Bakan Selçuk, koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr Erişim tarihi 15/06/2022.
  • Mills, G. E., & Gay, L. R. (2016). Educational research: competencies for analysis and applications. (11th ed.). Pearson Education.
  • Munyi, F. W., Okinda, R., & Wambua, F. (2021). E-learning adoption model in TVET institutions in Kenya during and post covid–19. International Journal of Applied Computer Science (IJACS), 6(4), 1-10.
  • Polat, C., & Eroğlu, E.B. (2021). Covid-19 pandemi döneminde Çankırı Karatekin Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü çevrimiçi staj programının değerlendirilmesi. Bilgi Dünyası, 22(2), 213-249.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 2019(4), 4–9. http://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Samson. P. (2020). The coronavirus and class broadcasts. Educause Review Magazine. https://er.educause.edu/blogs/2020/3/the-coronavirus-and-class-broadcasts
  • Schleicher, A. (2020). The impact of covid-19 on education: Insights from" Education at a Glance 2020". OECD Publishing.
  • Sufian, A., Ghosh, A., Sadiq, A. S., & Smarandache, F. (2020). A survey on deep transfer learning to edge computing for mitigating the COVID-19 pandemic. Journal of Systems Architecture, 108, 101830.
  • Syauqi, K., Munadi, S., & Triyono, M. B. (2020). Students' perceptions toward vocational education on online learning during the covid-19 pandemic. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(4), 881-886.
  • Tekedere, H., Şahin, S., & Göker, H. (2022). Covid-19 sürecinde yükseköğretimde çevrimiçi uzaktan eğitim öğrenci deneyimlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 123-166.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Tuncer, M., & Tanaş, R. (2019). Mesleki eğitim sorunsalının meslek yüksekokulları bağlamında öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 76-88.
  • UNESCO (2020b). Teacher task force calls to support 63 million teachers touched by the COVID-19 crisis. UNESCO. https://en.unesco.org/news/teacher-taskforce-calls-support-63-million-teachers-touched-covid-19-crisis
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2020a). COVID-19 educational disruption and response. UNESCO. https://www.unesco.org/en/articles/covid-19-educational-disruption-and-response
  • Uyar, E. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2).
  • Ünal, M., & Bulunuz, N. (2020). Covid-19 salgını dönemi uzaktan eğitim çalışmaları ve sonraki süreçle ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüş ve önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-369.
  • Vegas, E. (2020). School closures, government responses, and learning inequality around the world during COVID-19. The Brookings Institution. https://www.brookings.edu/research/ school-closures-government-responses-and-learning-inequality-around-the-world-during-covid-19
  • Vicari, R., & Silveira, R.A. (2006). Distance Education and Lifelong Learning. https://www.researchgate.net/publication/46298677_Distance_Education_and_Lifelong_Learning
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., ... & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: A rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4(5), 397-404.
  • Yavuz, M., Kayalı, B., Balat, Ş., & Karaman, S. (2020). Salgin sürecinde Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarinin acil uzaktan öğretim uygulamalarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 129-154.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.

Assessment of Emergency Remote Teaching Activities in Vocational Schools: Limitations and Solutions

Yıl 2024, , 244 - 276, 28.04.2024
https://doi.org/10.51460/baebd.1408763

Öz

This study aims to evaluate the emergency remote education activities conducted during the pandemic and develop a vocational education framework for similar crisis periods. The study employs a convergent parallel design, a mixed research method. A survey method is used in the quantitative part of the research, while a case study method is preferred for the qualitative aspect. The research group comprises 33 academicians and 106 students from various Vocational Schools within a state university. The study's quantitative data were collected through surveys developed by the researcher, while the qualitative data were gathered through semi-structured interview forms. Descriptive analysis tools such as frequency tables, percentage tables, and means were used to analyze the quantitative data. The qualitative data of the study were analyzed using the content analysis method. According to the study's findings, it is generally stated that there were disruptions related to internet sources, and improvements in the existing infrastructure of distance education, especially internet infrastructure, are necessary for similar crisis periods. The preference for a straightforward lecture method in live classes is emphasized, and the integration of technologies such as virtual and augmented reality into lessons for similar crisis periods is highlighted.
Furthermore, the findings suggest the need for alternative measurement and evaluation methods and tools that ensure fair academic progression. Flexible and beneficial solutions, such as compensation, hybrid, or project-based implementations, are mentioned for internships that cannot be conducted face-to-face. In conclusion, it is recommended to prefer mixed methods for lessons and internship applications in similar crisis periods, improve the existing infrastructure of distance education, minimize the digital divide among students, and enhance the quality of live classes and assessment processes.

Proje Numarası

2209-A

Kaynakça

  • Afşar, B., & Büyükdoğan, B. (2020). Covıd-19 pandemisi döneminde İİBF ve SBBF öğrencilerinin uzaktan eğitim hakkındaki değerlendirmeleri. Karatay Sosyal Araştırmalar Dergisi, (5), 158-79.
  • Akpınar M., Yılmaz M., & Karakuş S. (2022). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitimde kullandıkları yöntem ve tekniklere ilişkin bir inceleme. Gümüşhane Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 13(3), 1070-1085.
  • Aksoy, D. A., Bozkurt, A., & Kurşun, E. (2021). Yükseköğretim öğrencilerinin Koronavirüs (Covid-19) pandemi sürecinde uzaktan eğitime yönelik algıları. Anadolu Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (AUJEF), 5(3), 285-308.
  • Al-Amin, M., Al Zubayer, A., Deb, B., & Hasan, M. (2021). Status of tertiary level online class in Bangladesh: Students’ response on preparedness, participation and classroom activities. Heliyon, 7, e05943. https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e05943
  • Al Lily, A. E., Ismail, A. F., Abunasser, F. M., & Alqahtani, R. H. A. (2020). Distance education as a response to pandemics: Coronavirus and Arab culture. Technology in Society, 63, 101317.
  • Ari Yilmaz, D., Karadeniz, P.G., Bayram, A., & Akkin, S.M. (2021). SANKO Üniversitesi Tıp Fakültesinde COVID-19 Pandemi Döneminde Tıp Eğitimi Süreci. Tıp Eğitimi Dünyası, 20(1), 78-82
  • Aydın, Ç. G. (2020). COVID-19 Salgını Süresinde Öğretmenler. TEDMEM. https://tedmem.org/covid-19/covid-19-salgini-surecinde-ogretmenler
  • Bakioğlu, B., & Çevik, M. (2020). COVID-19 pandemisi sürecinde fen bilimleri öğretmenlerinin uzaktan eğitime ilişkin görüşleri. Turkish Studies, 15(4), 109-129.
  • Bennett, R., Uink, B., & Cross, S. (2020). Beyond the social: Cumulative implications of COVID-19 for first nations university students in Australia. Social Sciences & Humanities Open, 2(1), 100083.
  • Bozkurt, A. (2020). Koronavirüs (Covid-19) pandemi süreci ve pandemi sonrası dünyada eğitime yönelik değerlendirmeler: Yeni normal ve yeni eğitim paradigması. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(3), 112-142.
  • Bozkurt, A., & Sharma, R. C. (2020). Education in normal, new normal, and next normal: Observations from the past, insights from the present and projections for the future. Asian Journal of Distance Education, 15(2), i-x. Büyüköztürk, Ş. (2018). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Pegem Akademi.
  • Can, E. (2020). Coronavirüs (Covid-19) pandemisi ve pedagojik yansımaları: Türkiye’de açık ve uzaktan eğitim uygulamaları. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 6(2), 11-53.
  • Canpolat, U., & Yıldırım, Y. (2021). Ortaokul öğretmenlerinin COVID-19 salgın sürecinde uzaktan eğitim deneyimlerinin incelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Creswell, J. W. (2009). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches (3. Baskı). Sage.
  • Creswell, J. W., Klassen, A. C., Plano Clark, V. L., & Smith, K. C. (2011). Best practices for mixed methods research in the health sciences. Bethesda (Maryland): National Institutes of Health, 2013, 541-545.
  • Demirkan, Ö. (2016). Uzaktan eğitim öğrencilerinin dersleri takip etme durumlarının dönem sonu başarılarına etkisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 20(1), 47-75.
  • Di Pietro, G., Biagi, F., Costa, P., Karpiński Z., & Mazza, J. (2020). The likely impact of COVID-19 on education: Reflections based on the existing literature and international datasets, EUR 30275 EN, Publications Office of the European Union, Luxembourg.
  • Flores, M. A., & Gago, M. (2020). Teacher education in times of COVID-19 pandemic in Portugal: National, institutional and pedagogical responses. Journal of Education for Teaching, 46(4), 507-516
  • Han, Q., Zheng, B., Cristea, M., Agostini, M., Bélanger, J. J., Gützkow, B., ... & PsyCorona Collaboration. (2021). Trust in government regarding COVID-19 and its associations with preventive health behaviour and prosocial behaviour during the pandemic: A crosssectional and longitudinal study. Psychological Medicine, 1-11.
  • Hangül, T., & Çeziktürk, Ö. (2022). Yükseköğretim perspektifinden covid-19 pandemi sürecinde matematik eğitimi. Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 22(4), 1522-1545. https://dx.doi.org/10.17240/aibuefd.2022.22.74506971617
  • Hodges, C., Moore, S., Lockee, B., Trust, T., & Bond, A. (2020). The difference between emergency remote teaching and online learning. EDUCAUSE Review, 3.
  • Holmberg, B. (2005). Theory and practice of distance education. Routledge.
  • Hüsnüoğlu, N., & Öztürk, L. (2017). Dijital bölünme: Nedenleri ve türleri. Giresun Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Dergisi, 3(5), 6-21.
  • ILO (2020). ILO Monitor: COVID-19 and the world of work. Fourth edition, Updated estimates and analysis. https://www.ilo.org/global/topics/coronavirus/impacts-and-responses/WCMS_745963/lang--en/index.htm
  • Impey, C. (2020). Coronavirus: Social distancing is delaying vital scientific research. the conversation. Conversation. https://theconversation.com/coronavirus-social-distancing-is-delaying-vital-scientific-research-133689
  • Karahan, E., Bozan, M. A., & Akçay, A. O. (2020). Sınıf öğretmenliği lisans öğrencilerinin pandemi sürecindeki çevrim içi öğrenme deneyimlerinin incelenmesi. Electronic Turkish Studies, 15(4).
  • Karasar, N. (2005). Bilimsel araştırma yöntemi (17. Baskı). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Kürtüncü, M., & Kurt A. Covıd-19 pandemisi döneminde hemşirelik öğrencilerinin uzaktan eğitim konusunda yaşadıkları sorunlar. Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 66-77.
  • Lie, A., Tamah, S. M., & Gozali, I. (2022). The impact of a teacher professional education program on english language use. TESL-EJ, 25(4).
  • Mandviwalla, M., Dignan, L., Desai, D., Kearns, C., Descano, L., & Sankaran, R. (2020). The industry perspective on covid-19.
  • Merriam, S. B. (2013). Nitel araştırma: Desen ve uygulama için bir rehber (3. Baskıdan Çeviri, Çeviri Editörü: S. Turan). Nobel Yayın Dağıtım.
  • Millî Eğitim Bakanlığı. (2020). Bakan Selçuk, koronavirüs’e karşı eğitim alanında alınan tedbirleri açıkladı. https://www.meb.gov.tr/bakan-selcuk-koronaviruse-karsi-egitim-alaninda-alinan-tedbirleri-acikladi/haber/20497/tr Erişim tarihi 15/06/2022.
  • Mills, G. E., & Gay, L. R. (2016). Educational research: competencies for analysis and applications. (11th ed.). Pearson Education.
  • Munyi, F. W., Okinda, R., & Wambua, F. (2021). E-learning adoption model in TVET institutions in Kenya during and post covid–19. International Journal of Applied Computer Science (IJACS), 6(4), 1-10.
  • Polat, C., & Eroğlu, E.B. (2021). Covid-19 pandemi döneminde Çankırı Karatekin Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü çevrimiçi staj programının değerlendirilmesi. Bilgi Dünyası, 22(2), 213-249.
  • Sahu, P. (2020). Closure of universities due to coronavirus disease 2019 (COVID-19): Impact on education and mental health of students and academic staff. Cureus, 2019(4), 4–9. http://doi.org/10.7759/cureus.7541
  • Samson. P. (2020). The coronavirus and class broadcasts. Educause Review Magazine. https://er.educause.edu/blogs/2020/3/the-coronavirus-and-class-broadcasts
  • Schleicher, A. (2020). The impact of covid-19 on education: Insights from" Education at a Glance 2020". OECD Publishing.
  • Sufian, A., Ghosh, A., Sadiq, A. S., & Smarandache, F. (2020). A survey on deep transfer learning to edge computing for mitigating the COVID-19 pandemic. Journal of Systems Architecture, 108, 101830.
  • Syauqi, K., Munadi, S., & Triyono, M. B. (2020). Students' perceptions toward vocational education on online learning during the covid-19 pandemic. International Journal of Evaluation and Research in Education, 9(4), 881-886.
  • Tekedere, H., Şahin, S., & Göker, H. (2022). Covid-19 sürecinde yükseköğretimde çevrimiçi uzaktan eğitim öğrenci deneyimlerinin incelenmesi. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 42(1), 123-166.
  • Toker Gökçe, A. (2008). Küreselleşme sürecinde uzaktan eğitim. D.Ü.Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 11, 1-12.
  • Tuncer, M., & Tanaş, R. (2019). Mesleki eğitim sorunsalının meslek yüksekokulları bağlamında öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi. Elektronik Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(15), 76-88.
  • UNESCO (2020b). Teacher task force calls to support 63 million teachers touched by the COVID-19 crisis. UNESCO. https://en.unesco.org/news/teacher-taskforce-calls-support-63-million-teachers-touched-covid-19-crisis
  • United Nations Educational, Scientific and Cultural Organization. (2020a). COVID-19 educational disruption and response. UNESCO. https://www.unesco.org/en/articles/covid-19-educational-disruption-and-response
  • Uyar, E. (2020). Covid-19 pandemisi sürecinde sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitime yönelik görüşleri. Kapadokya Eğitim Dergisi, 1(2).
  • Ünal, M., & Bulunuz, N. (2020). Covid-19 salgını dönemi uzaktan eğitim çalışmaları ve sonraki süreçle ilgili fen bilimleri öğretmenlerinin görüş ve önerileri. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 343-369.
  • Vegas, E. (2020). School closures, government responses, and learning inequality around the world during COVID-19. The Brookings Institution. https://www.brookings.edu/research/ school-closures-government-responses-and-learning-inequality-around-the-world-during-covid-19
  • Vicari, R., & Silveira, R.A. (2006). Distance Education and Lifelong Learning. https://www.researchgate.net/publication/46298677_Distance_Education_and_Lifelong_Learning
  • Viner, R. M., Russell, S. J., Croker, H., Packer, J., Ward, J., Stansfield, C., ... & Booy, R. (2020). School closure and management practices during coronavirus outbreaks including COVID-19: A rapid systematic review. The Lancet Child & Adolescent Health, 4(5), 397-404.
  • Yavuz, M., Kayalı, B., Balat, Ş., & Karaman, S. (2020). Salgin sürecinde Türkiye’deki yükseköğretim kurumlarinin acil uzaktan öğretim uygulamalarının incelenmesi. Milli Eğitim Dergisi, 49(1), 129-154.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2008). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Sosyal ve Beşeri Bilimler Eğitimi (Ekonomi, İşletme ve Yönetim Hariç)
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bünyami Kayalı 0000-0001-6419-9088

Sinan Irmak 0009-0001-7589-1130

Proje Numarası 2209-A
Erken Görünüm Tarihi 21 Nisan 2024
Yayımlanma Tarihi 28 Nisan 2024
Gönderilme Tarihi 25 Aralık 2023
Kabul Tarihi 5 Mart 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024

Kaynak Göster

APA Kayalı, B., & Irmak, S. (2024). Meslek Yüksekokullarında Gerçekleştirilen Acil Uzaktan Öğretim Faaliyetlerinin Değerlendirmesi: Sınırlılıklar ve Çözüm Önerileri. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 15(1), 244-276. https://doi.org/10.51460/baebd.1408763