Araştırmanın amacı, okul müdürlerinin girişimci liderlik yaklaşımlarının incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma modellerinden biri olan “olgu bilim tekniği” kullanılmıştır. 45 okul müdürü araştırmanın çalışma grubunu oluşturmaktadır. Araştırmada “amaçlı ve maksimum çeşitlilik örneklem” yöntemi kullanılmıştır. Yarı yapılandırılmış görüşme formu veri toplama aracı ile “okul müdürlerinin girişimci liderlik yaklaşımlarına ilişkin görüşleri nelerdir?” sorusuna cevap aranmıştır. Verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda okul müdürlerinin çoğunluğu yeniliklere açık, karşısına çıkan fırsatları değerlendiren ve liderlik vasıflarının olmasından dolayı kendilerini girişimci lider olarak gördüklerini ancak bazı okul müdürleri kendi girişimciliklerine engel olarak; “şartların yetersizliği”, “sınırlılıkların olması”, “değişimi yönetmede eksiklik” gibi nedenleri sıralamışlardır. Okul müdürlerinin çoğunluğunun fırsatları değerlendirdikleri, okulun “akademik gelişimine yönelik”, “sosyo-kültürel” ve “fiziki yapısına yönelik” girişimlerde daha fazla yenilikler yaptıkları, müdürlerin yaratıcı fikirleri konusunda ise “farklı fikirleri destekleyici bir role sahip olduklarını” ifade etmişlerdir. Okul müdürlerinin okulun “akademik gelişimine yönelik” ve “sosyal etkinliklere yönelik” daha fazla risk aldıklarını, okulda oluşabilecek sorunlara ve okulda başarısız girişimlere karşı müdürlerin çoğunlukla “proaktif davranış sergilediklerini” ve değişimin faydalarını öğretmenlere açıklayarak değişimi yönetmeye çalıştıklarını belirtilmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Haziran 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2023 |
Gönderilme Tarihi | 19 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 14 Sayı: 1 |