Bu çalışmanın amacı, küçük ölçekli bir destinasyonda bulunan konaklama
işletmelerinin kullandığı doğrudan ve dolaylı dağıtım kanallarını, doluluk oranına
ve otelin cirosuna katkıları açısından işletme yöneticilerinin bakış açılarıyla
değerlendirmektir. Akçakoca’da faaliyet gösteren beş otel araştırmanın evreni
olarak belirlenmiştir. Araştırmada tam sayım amaçlanmış fakat üç otelden veri
alınabilmiştir. Veriler derinlemesine görüşme tekniğiyle toplanmış ve içerik
analiziyle analiz edilmiştir. Araştırmanın sonucuna göre, incelenen oteller daha
çok doğrudan dağıtımı kullanmaktadır. Ayrıca, oteller tur operatörleriyle
çalışmayı, otelin cirosuna negatif etkisi dolayısıyla tercih etmezken, doluluk
oranına pozitif etkisi dolayısıyla seyahat acenteleriyle farklı düzeylerde
çalışmaktadır. Bunun yanında, otel yöneticileri, seyahat acenteleriyle otele
gelen müşteri oranını belirli seviyede tutmayı önemsemektedir.
Konular | Ekonomi |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 20 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 8 Sayı: 15 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0