21. yüzyılda kentler birçok dönüşüm ve değişimin yaşandığı dönemde varlıklarını sürdürmek istemekte ve bu amaçla farklılıklarını ortaya çıkarabilmek için çaba harcamaktadırlar. Kentlerde var olan farklılıklar hem “kent imajı” bakımından hem de “kentsel yetenek” açısından önem arz etmektedir. Kentlerin, küreselleşen ortamda diğer kentlerden öne çıkabilmesi ve farklılıkların yaratılabilmesi için kentlerde bireyleri motive edecek ortamlar oluşturulması söz konusu olmaktadır. Bundan dolayı kentler, küresel ortamda rekabet güçlerini arttırabilmek için farklı ve kuvvetli yanlarını ortaya koyarak kendilerine değer katacak bir imaj oluşturma çabası içindeki çalışmalara yönelmeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı da küresel rekabet içerisinde Yeniçarahori’nin farklılıkları ve özgün nitelikleriyle kentsel yeteneğinin kent imajına yaptığı etkinin araştırılması yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Kent İmajı, Kentsel Yetenek, Girişimcilik, Kent, Yeniçarahori.
In the 21st century, cities want to maintain their existence in a period of many transformations and changes, and for this purpose they strive to reveal their differences. The differences that exist in cities are important both in terms of “urban image” and “urban talent”. In order for cities to stand out from other cities in the globalizing environment and to create differences, environments that will motivate individuals need to be created in cities. Therefore, cities have begun to turn to studies that aim to create an image that will add value to themselves by revealing their different and strong aspects in order to increase their competitive power in the global environment. The aim of this study is to investigate the impact of Yeniçarahori's differences and original qualities and its urban talent on the city image within the global competition.
Entrepreneurship urban image urban talent Entrepreneurship yeniçarahori
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Kentsel Politika |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 20 Kasım 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2024 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 19 Kasım 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 30 |
Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir.
This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0