Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kent İmajı Oluşumunda Kentsel Yeteneğin Yeniden Keşfi: Bir Sanat Köyü (Küçükköy:Yeniçarahori) Örneği

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 30, 129 - 148, 30.11.2024
https://doi.org/10.47129/bartiniibf.1568391

Öz

21. yüzyılda kentler birçok dönüşüm ve değişimin yaşandığı dönemde varlıklarını sürdürmek istemekte ve bu amaçla farklılıklarını ortaya çıkarabilmek için çaba harcamaktadırlar. Kentlerde var olan farklılıklar hem “kent imajı” bakımından hem de “kentsel yetenek” açısından önem arz etmektedir. Kentlerin, küreselleşen ortamda diğer kentlerden öne çıkabilmesi ve farklılıkların yaratılabilmesi için kentlerde bireyleri motive edecek ortamlar oluşturulması söz konusu olmaktadır. Bundan dolayı kentler, küresel ortamda rekabet güçlerini arttırabilmek için farklı ve kuvvetli yanlarını ortaya koyarak kendilerine değer katacak bir imaj oluşturma çabası içindeki çalışmalara yönelmeye başlamıştır. Bu çalışmanın amacı da küresel rekabet içerisinde Yeniçarahori’nin farklılıkları ve özgün nitelikleriyle kentsel yeteneğinin kent imajına yaptığı etkinin araştırılması yapılmıştır.
Anahtar Kelimeler: Kent İmajı, Kentsel Yetenek, Girişimcilik, Kent, Yeniçarahori.

Kaynakça

  • Akkar, M.Z. (2006). Kentsel Dönüşüm Üzerine Batı’daki Kavramlar, Tanımlar, Süreçler ve Türkiye. Planlama, 2, 29-38.
  • Akyol, D. (2018). Stratejik Mekânsal Planlama Yaklaşımının Temel Özellikleri ve Diğer Planlama Yaklaşımlarından Ayrıldığı Yönleri, The Journal of International So-cial Research, 11(58), 588-593.
  • Aslanoğlu, R.A. (2000). Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Ballı, A. (2017). Girişimcilik ve Girişimci Tipolojileri, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (29), 143-166.
  • Bayraktar, B. (2002). Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Ayvalık Tarihi, Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları.
  • Bill, E., Marion R. (1997). Marketing Local Identity, Journal Of Urban Design, 2(1), 35-39.
  • Bozkurt, Ö. Ç., Kalkan, A., Koyuncu, O., Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15), 229-247.
  • Cao, Y., ve Li, H. (2019). The Construction of Evaluation Indicator System on Urban Talent Development Potential, In 2019 5th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2019), (132-135), Atlantis Press.
  • Çetintahra, G., E. (2011). Kent İmajı Yaratma Sürecinde Kentsel Tasarım ve Planlamanın Sorgulanması. İdealkent, 2(3), 158-171.
  • Esmer, Y. (2019). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 1041-1051.
  • Esmer, Y., ve Yüksel, M. (2018). Relationship Between Entrepreneurship and Organization. E. Yıldırım, ve H. Çeştepe içinde, Globalization, Institutions and SocioEconomic Performance- Macro and Micro Perspectives, (257-272), Berlin, Peter Lang GmbH.
  • Filion, L., J. (1998). From Entrepreneurship to Entreprenology, Journal of Enterprising Culture, (6), 1-23.
  • Güley, K. (2001). Kent Kimliği Değişim Sürecinin Gazimusa Örneğinde İncelenmesi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, FBE Mimarlık Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Hall, P. (2006). Why Some Cities Flourish While Others Languish, Un-Habitat, London, Eartscan, 15-17.
  • Harvey, D. (1993). From Space to Place and Back Again: Reflections on The Condition of Postmodernity. J. Bird, B. Curis, T. Putnam, G. Robertson ve L. Tickner (Ed.), Mapping The Futures: Local Cultures, Global Change (3-29). Londra, Routledge.
  • Harvey, D. (2013). Paris, Modernitenin Başkenti. Çev., Berna Kılınçer. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • İnoğlu, P. (2007). İmaj Oluşturma Sürecinde Halkla İlişkilerin Etkin Kullanımı Örnek Uygulama Galata ve Pera Bölgesinin İmajının Yeniden Yapılandırılması, Marmara Üniversitesi, SBE İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, Halkla İlişkiler Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Jessop, B., ve Sum, N., L. (2000). An Entrepreneurial City in Action: Hong Kong’s Emerging Strategies in And For (inter) Urban Competition. Urban Studies, 37(12), 2287-2313.
  • Karaduman, A. (2023). Kent Kimliği İnşasında Girişimci Kent Yönetimleri: Gaziantep Örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 22(1), 1-11.
  • Judd, D. ve Ready, R. (1986). Entrepreneurial Cities and the New Politics of Economic Development, G. Peterson ve C. Lewis (haz.) Reagon and the Cities, WashingtonD.C
  • Karagözoğlu, C. (2016). Şeytan Sofrası’nda Akşam, Ayazment ve Boşnaklar, İstanbul: Kibele Yayınları.
  • Kirlin, J. ve Marshall, D. (1988). Urban Governance: The New Politics of Entrepreneurship, Urban Change and Poverty içinde Der. M. McGeary, ve L. Lynn. Washington, D.C.: National Academy Press.
  • Landry, Charles (2004) A Creative City A Toolkit for Urban Innovators, Comedia Earthscan Publications, London Sterling, VA. https://books.google.com.au/books?hl=en&lr=&id=0zEEMxe96tMC&oi=fnd& pg=PA1&ots=xNSkdRV3XP&sig=2X2Mx6Mk4SYFPfQLoQAAapLBIGU#v=o nepage&q&f=false, (Erişim Tarihi: 30.08.2024).
  • Lashgarara, F., R. Nshim ve M. O. Najafabadi, (2011). Influencing Factors on Ent‐ repreneurial Skills of Rural Women in Ilam City, Iran, African Journal of Business Management, 5(14), 5536‐5540.
  • Lefebvre, H. (2015). Mekânın Üretimi. Çev., Işık Ergüden. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Leitner, H. (1989). Cities in Pursuit of Economic Growth: The Local State as Entrepre-neur, Political Geography Quarterly, 9(2), 146-170
  • Lynch, K., (1960). The Image Of The City, The M.I.T Pres, Cambridge, Massachusetts.
  • Lynch, K., (2012). Kent İmgesi, Çev., İrem Başaran, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Memişoğlu, D., ve Kalağan, G. (2017). Yaratıcı Kentler ve Kentsel Yetenek Üzerine Bir Tartışma. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 519-536.
  • Newman, P. ve A. Thornley. (1996). Urban Planning in Europe, International competition, national systems and planning projects. Routledge.
  • Özdemir, Ş., ve Karaca, Y. (2009). Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(2), 113-134.
  • Psarros, D. (2004). Ayvalık / Kydonies’in Kentsel Tarihi, Ege’nin iki Yakası-1 Ayvalık Kent Tarihi Çalışmaları Çev., A. Yorulmaz, Ayvalık.
  • Sentrum. (2021). https://www.sentrum.com.tr/assets/files/kucukkoy_turizm_kaynak_deger_paydas_analizi.pdf (Erişim Tarihi: 10.09.2024).
  • Sentrum. (2022). https://webinar.hbrturkiye.com/storage/uploads/yesil-destinasyon-kucukkoy-modeli-raporu-6458ac5c18231.pdf (Erişim Tarihi: 05.09.2024).
  • Sentrum, (2024), https://www.sentrum.com.tr/yesil-destinasyonlar/sentrum/kucukkoy , (Erişim Tarihi: 25.09.2024).
  • Sevindi, N. (2003). Kent ve Kültür, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Smith A. (2001). Wealth of Nations, Shaanxi People's Publishing House,Xi'an.
  • Şengül, H. T. (2009). Kentsel Çelişki ve Siyaset Kapitalist Kentleşme Süreçlerinin Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi.
  • Tayyare, E. (2007). Kentsel İmaj Öğeleri Bağlamında Haliç Bölgesi’nin İncelenmesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, FBE Şehir ve Bölge Planlama Anabilim Dalı, Kentsel Mekan Organizasyonu ve Tasarım Programı. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tekeli, H. (2001). Turizm Pazarlaması ve Planlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Tokuroğlu, S. (2017). Ankara'nın Kent Markalaşması Çerçevesinde Kent İmajı'nın İncelenmesi, Başkent Üniversitesi, SBE, İşletme Anabilim Dalı, İşletme Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tolungüç, A. (1999). Turizmde Tanıtım ve Reklam, Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Wanteo Tu W., ve Xingming, F. (2003). Talent Strategy in the Knowledge Economy, Beijing: China Economic Press.
  • Ward, K. (2000) Front Rentiers to Rantiers: Active Entrepreneurs, Structural Spectators and The Politics of Marketing the City, Urban Studies, 37(7), 1097-1107.
  • Yurtseven, H. R. (2004). Küçük Adalara İlişkin Alternatif Turizm Biçimlerinin Geliştirilmesinde Bir Stratejik Planlama Modeli: Gökçeada (IMBROS) Örneği, I. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 15-16 Nisan, 201-214.

Rediscovery of Urban Talent in the Formation of Urban Image: An Art Village Küçükköy (Yeniçarahori) Example

Yıl 2024, Cilt: 15 Sayı: 30, 129 - 148, 30.11.2024
https://doi.org/10.47129/bartiniibf.1568391

Öz

In the 21st century, cities want to maintain their existence in a period of many transformations and changes, and for this purpose they strive to reveal their differences. The differences that exist in cities are important both in terms of “urban image” and “urban talent”. In order for cities to stand out from other cities in the globalizing environment and to create differences, environments that will motivate individuals need to be created in cities. Therefore, cities have begun to turn to studies that aim to create an image that will add value to themselves by revealing their different and strong aspects in order to increase their competitive power in the global environment. The aim of this study is to investigate the impact of Yeniçarahori's differences and original qualities and its urban talent on the city image within the global competition.

Kaynakça

  • Akkar, M.Z. (2006). Kentsel Dönüşüm Üzerine Batı’daki Kavramlar, Tanımlar, Süreçler ve Türkiye. Planlama, 2, 29-38.
  • Akyol, D. (2018). Stratejik Mekânsal Planlama Yaklaşımının Temel Özellikleri ve Diğer Planlama Yaklaşımlarından Ayrıldığı Yönleri, The Journal of International So-cial Research, 11(58), 588-593.
  • Aslanoğlu, R.A. (2000). Kent, Kimlik ve Küreselleşme, Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Ballı, A. (2017). Girişimcilik ve Girişimci Tipolojileri, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (29), 143-166.
  • Bayraktar, B. (2002). Osmanlı’dan Cumhuriyet’e Ayvalık Tarihi, Ankara: Atatürk Araştırma Merkezi Yayınları.
  • Bill, E., Marion R. (1997). Marketing Local Identity, Journal Of Urban Design, 2(1), 35-39.
  • Bozkurt, Ö. Ç., Kalkan, A., Koyuncu, O., Alparslan, A. M. (2012). Türkiye’de Girişimciliğin Gelişimi: Girişimciler Üzerinde Nitel Bir Araştırma, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (15), 229-247.
  • Cao, Y., ve Li, H. (2019). The Construction of Evaluation Indicator System on Urban Talent Development Potential, In 2019 5th International Conference on Social Science and Higher Education (ICSSHE 2019), (132-135), Atlantis Press.
  • Çetintahra, G., E. (2011). Kent İmajı Yaratma Sürecinde Kentsel Tasarım ve Planlamanın Sorgulanması. İdealkent, 2(3), 158-171.
  • Esmer, Y. (2019). Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Girişimcilik Profillerinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi, 12(65), 1041-1051.
  • Esmer, Y., ve Yüksel, M. (2018). Relationship Between Entrepreneurship and Organization. E. Yıldırım, ve H. Çeştepe içinde, Globalization, Institutions and SocioEconomic Performance- Macro and Micro Perspectives, (257-272), Berlin, Peter Lang GmbH.
  • Filion, L., J. (1998). From Entrepreneurship to Entreprenology, Journal of Enterprising Culture, (6), 1-23.
  • Güley, K. (2001). Kent Kimliği Değişim Sürecinin Gazimusa Örneğinde İncelenmesi, Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, FBE Mimarlık Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Hall, P. (2006). Why Some Cities Flourish While Others Languish, Un-Habitat, London, Eartscan, 15-17.
  • Harvey, D. (1993). From Space to Place and Back Again: Reflections on The Condition of Postmodernity. J. Bird, B. Curis, T. Putnam, G. Robertson ve L. Tickner (Ed.), Mapping The Futures: Local Cultures, Global Change (3-29). Londra, Routledge.
  • Harvey, D. (2013). Paris, Modernitenin Başkenti. Çev., Berna Kılınçer. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • İnoğlu, P. (2007). İmaj Oluşturma Sürecinde Halkla İlişkilerin Etkin Kullanımı Örnek Uygulama Galata ve Pera Bölgesinin İmajının Yeniden Yapılandırılması, Marmara Üniversitesi, SBE İletişim Bilimleri Anabilim Dalı, Halkla İlişkiler Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Jessop, B., ve Sum, N., L. (2000). An Entrepreneurial City in Action: Hong Kong’s Emerging Strategies in And For (inter) Urban Competition. Urban Studies, 37(12), 2287-2313.
  • Karaduman, A. (2023). Kent Kimliği İnşasında Girişimci Kent Yönetimleri: Gaziantep Örneği. Gaziantep University Journal of Social Sciences, 22(1), 1-11.
  • Judd, D. ve Ready, R. (1986). Entrepreneurial Cities and the New Politics of Economic Development, G. Peterson ve C. Lewis (haz.) Reagon and the Cities, WashingtonD.C
  • Karagözoğlu, C. (2016). Şeytan Sofrası’nda Akşam, Ayazment ve Boşnaklar, İstanbul: Kibele Yayınları.
  • Kirlin, J. ve Marshall, D. (1988). Urban Governance: The New Politics of Entrepreneurship, Urban Change and Poverty içinde Der. M. McGeary, ve L. Lynn. Washington, D.C.: National Academy Press.
  • Landry, Charles (2004) A Creative City A Toolkit for Urban Innovators, Comedia Earthscan Publications, London Sterling, VA. https://books.google.com.au/books?hl=en&lr=&id=0zEEMxe96tMC&oi=fnd& pg=PA1&ots=xNSkdRV3XP&sig=2X2Mx6Mk4SYFPfQLoQAAapLBIGU#v=o nepage&q&f=false, (Erişim Tarihi: 30.08.2024).
  • Lashgarara, F., R. Nshim ve M. O. Najafabadi, (2011). Influencing Factors on Ent‐ repreneurial Skills of Rural Women in Ilam City, Iran, African Journal of Business Management, 5(14), 5536‐5540.
  • Lefebvre, H. (2015). Mekânın Üretimi. Çev., Işık Ergüden. İstanbul: Sel Yayıncılık.
  • Leitner, H. (1989). Cities in Pursuit of Economic Growth: The Local State as Entrepre-neur, Political Geography Quarterly, 9(2), 146-170
  • Lynch, K., (1960). The Image Of The City, The M.I.T Pres, Cambridge, Massachusetts.
  • Lynch, K., (2012). Kent İmgesi, Çev., İrem Başaran, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul.
  • Memişoğlu, D., ve Kalağan, G. (2017). Yaratıcı Kentler ve Kentsel Yetenek Üzerine Bir Tartışma. İnsan Ve Toplum Bilimleri Araştırmaları Dergisi, 6(1), 519-536.
  • Newman, P. ve A. Thornley. (1996). Urban Planning in Europe, International competition, national systems and planning projects. Routledge.
  • Özdemir, Ş., ve Karaca, Y. (2009). Kent Markası ve Marka İmajının Ölçümü: Afyonkarahisar Kenti İmajı Üzerine Bir Araştırma, Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 11(2), 113-134.
  • Psarros, D. (2004). Ayvalık / Kydonies’in Kentsel Tarihi, Ege’nin iki Yakası-1 Ayvalık Kent Tarihi Çalışmaları Çev., A. Yorulmaz, Ayvalık.
  • Sentrum. (2021). https://www.sentrum.com.tr/assets/files/kucukkoy_turizm_kaynak_deger_paydas_analizi.pdf (Erişim Tarihi: 10.09.2024).
  • Sentrum. (2022). https://webinar.hbrturkiye.com/storage/uploads/yesil-destinasyon-kucukkoy-modeli-raporu-6458ac5c18231.pdf (Erişim Tarihi: 05.09.2024).
  • Sentrum, (2024), https://www.sentrum.com.tr/yesil-destinasyonlar/sentrum/kucukkoy , (Erişim Tarihi: 25.09.2024).
  • Sevindi, N. (2003). Kent ve Kültür, İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Smith A. (2001). Wealth of Nations, Shaanxi People's Publishing House,Xi'an.
  • Şengül, H. T. (2009). Kentsel Çelişki ve Siyaset Kapitalist Kentleşme Süreçlerinin Eleştirisi, Ankara: İmge Kitabevi.
  • Tayyare, E. (2007). Kentsel İmaj Öğeleri Bağlamında Haliç Bölgesi’nin İncelenmesi, Yıldız Teknik Üniversitesi, FBE Şehir ve Bölge Planlama Anabilim Dalı, Kentsel Mekan Organizasyonu ve Tasarım Programı. Yüksek Lisans Tezi, İstanbul.
  • Tekeli, H. (2001). Turizm Pazarlaması ve Planlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Tokuroğlu, S. (2017). Ankara'nın Kent Markalaşması Çerçevesinde Kent İmajı'nın İncelenmesi, Başkent Üniversitesi, SBE, İşletme Anabilim Dalı, İşletme Yönetimi, Yüksek Lisans Tezi, Ankara.
  • Tolungüç, A. (1999). Turizmde Tanıtım ve Reklam, Ankara: MediaCat Yayınları.
  • Wanteo Tu W., ve Xingming, F. (2003). Talent Strategy in the Knowledge Economy, Beijing: China Economic Press.
  • Ward, K. (2000) Front Rentiers to Rantiers: Active Entrepreneurs, Structural Spectators and The Politics of Marketing the City, Urban Studies, 37(7), 1097-1107.
  • Yurtseven, H. R. (2004). Küçük Adalara İlişkin Alternatif Turizm Biçimlerinin Geliştirilmesinde Bir Stratejik Planlama Modeli: Gökçeada (IMBROS) Örneği, I. Balıkesir Ulusal Turizm Kongresi, 15-16 Nisan, 201-214.
Toplam 45 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kentsel Politika
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gökhan Kalağan 0000-0001-8296-6316

Esin Şengün 0000-0001-8007-3194

Erken Görünüm Tarihi 20 Kasım 2024
Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2024
Gönderilme Tarihi 16 Ekim 2024
Kabul Tarihi 19 Kasım 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 15 Sayı: 30

Kaynak Göster

APA Kalağan, G., & Şengün, E. (2024). Kent İmajı Oluşumunda Kentsel Yeteneğin Yeniden Keşfi: Bir Sanat Köyü (Küçükköy:Yeniçarahori) Örneği. Bartın Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 15(30), 129-148. https://doi.org/10.47129/bartiniibf.1568391

Bartın Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Mayıs ve Kasım aylarında olmak üzere yılda iki defa yayımlanan, beş yılını doldurmuş çift kör hakemli uluslararası bir dergidir. Dergimiz 06.04.2015 tarihinden itibaren EBSCO Host’ta, Akademia Sosyal Bilimler İndeksi (ASOS), SOBIAD ve Google akademik indeksinde taranmaktadır. TR Dizin indeksinde taranması için de girişimlerde bulunulmuş olup değerlendirilme süreci devam etmektedir. 

This work is licensed under CC BY-NC-SA 4.0