Öz
Bu araştırmanın amacı, bir destinasyonda faaliyet gösteren otel işletmeleri arasında pazarlama işbirliklerinin uygulanabilirliğini incelemek ve otel işletmelerini pazarlama işbirlikleri oluşturma noktasında teşvik eden ve engelleyen faktörleri ortaya koymaktır. Araştırmanın evrenini, Bolu destinasyonunda faaliyet gösteren 3, 4 ve 5 yıldızlı otel işletmeleri oluşturmaktadır. Nitel araştırma yönteminin kullanıldığı araştırmanın verileri, otel işletmeleri yöneticileri ile yapılan mülakatlar vasıtasıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile analiz edilmiştir. Analiz sonucunda, destinasyonda faaliyet gösteren otel işletmeleri arasında pazarlama işbirliklerinin öğrenme odaklı ve işletmeler arası ilişkiler odaklı eylemler açısından uygulanabilir olduğu, ürün odaklı ve pazar odaklı eylemler açısından ise uygulanabilir olmadığı belirlenmiştir. Bunun yanı sıra otel işletmelerini pazarlama işbirlikleri oluşturma noktasında teşvik eden faktörlerin mevcut ilişkiler, yeni ürün ve hizmetlerin geliştirilmesi ve sunulan ürün ve hizmetlerin farklılığı olduğu saptanmıştır. Otel işletmeleri arasında pazarlama işbirlikleri oluşumunu engelleyen faktörler ise bireysel çıkarların ön planda tutulması, mevcut pazarın yeterli görülmesi, hedef pazarların farklılığı ve liderlik eksikliği olarak tespit edilmiştir.