What studied in this study was the syntax related topics, which were included in the secondary school grammar books. Three secondary school textbooks, which were prepared for different programs, were selected first and then syntax related topics in the textbooks were ranked, after that the lackings and problems related to syntax were determined one by one. The findings within the study indicated that there were many lackings and problems related to syntax in the textbooks. As a precaution not to meet similar problems in the textbooks to be written, authors who intends to write textbooks were suggested about using the principles and methods of linguistics, and making use of the last findings related to syntax in the field of Turkology.
Bu arastırmada, ortaögretim dil bilgisi kitaplarında yer alan söz dizimi alanıyla ilgili konular ele alınmıstır. Farklı ögretim programları için hazırlanmıs olan üç ayrı ortaögretim dil bilgisi kitabının incelendigi çalısmada, önce ders kitaplarındaki söz dizimi alanıyla ilgili konular sıralanmıs, daha sonra bu konular tek tek ele alınarak; ders kitaplarındaki eksiklik ve problemler ortaya konulmaya çalısılmıstır. Arastırmanın bulguları, ders kitaplarında söz dizimi alanıyla ilgili çesitli eksiklik ve problemler bulundugunu ortaya koymaktadır. Yazılacak olan ders kitaplarında benzer problemlerin ortaya çıkmaması için, ders kitabı yazarlarının hazırlayacakları ders kitaplarında dil biliminin ilke ve yöntemlerini kullanması ve Türkoloji alanındaki söz dizimiyle ilgili en son arastırmalara yer vermesi önerilmistir.
Ders kitapları dil bilgisi dil bilimi ortaögretim söz dizimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2011 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 11 Sayı: 2 |
E-posta: sbedergi@ibu.edu.tr