Bu çalışmada, Türkiye’nin Ortaöğretim 10.sınıf Kimya Dersi Öğretim programında yer alan periyodik sistem ile ilgili ünitedeki öğrenci kazanımlarında belirtilen temel kavramların ne kadar detayda öğretildiği, Amerika Birleşik Devletleri’nin Virginia ve Georgia eyaletlerinin uyguladığı kimya içerik standartları ile karşılaştırılmıştır. Periyodik cetvel ile ilgili kavram ve prensiplerin Amerika’nın Virginia ve Georgia eyaletlerinin kimya içerik standartlarını bir bütün içinde öğretmeye çalıştığı, Türkiye’nin programında ise çok fazla detaya inildiği saptanmıştır
In this study, a comparison is made between the standards of chemistry contents implemented in the States of Georgia and Virginia, USA and how details the basic concepts, stated in the students’ gains in the unit related to periodic system in the secondary education 10th grade’s chemistry course program in Turkey, are taught. It is found that whereas in the States of Georgia and Virginia, USA, the concepts and principles in the periodic table are taught on the whole, in Turkey, teaching goes too details
Diğer ID | JA22DJ25RD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2008 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2008 Cilt: 10 Sayı: 1 |