Bu araştırmanın amacı, siyasi partilerin başarısında uygulanabilecek pazarlama anlayışını ve stratejilerini ele alarak, başarıya ulaşmada en etkin anlayış ve stratejiyi tespit etmektir.Araştırmanın materyalini 22 Temmuz 2007’de Türkiye’de yapılan genel seçimlerde ilk beş sıraya yerleşen siyasi partilerin seçim beyannameleri oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde, söz konusu siyasi partilerin seçim beyannameleri pazarlama perspektifinden incelenerek seçim sonucuna en çok etki eden pazarlama anlayışı ve stratejisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Ayrıca siyasi partilerin uzman ve yetkili elemanları ile de yüzyüze görüşülerek gereksinim duyulan bilgiler elde edilmiştir.Araştırmada ulaşılan en önemli sonuç, başarılı olan siyasi partilerin hedef pazar stratejisi olarak farklılaştırılmış pazar stratejisini çok bölüm stratejisi ; pazarlama anlayışı olarak da sosyal pazarlama anlayışını uyguladığının ortaya çıkarılmasıdır
The aim of the research is to find out and display the understanding of the marketing carried by the political parties. The research material consists of the declarations of political parties ranked as top-5 attended the general elections held on 22 July 2007. The method followed in the research is to examine the declarations of these political parties from the perspectives of marketing. Furthermore, meetings were held with the experts and the authorities ,and the necessary information has been obtained with face to face meetings with the experts from these parties.According to the results of the research, after having an examination of the declarations of these parties, it was made clear that the successful parties had carried out differetiated marketing strategy from the target marketing strategy. Understanding of marketing carried by these parties was defined as social marketing understanding
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 26 |
BAUNSOBED