BibTex RIS Kaynak Göster

SİYASİ PARTİLERİN UYGULADIĞI PAZARLAMA ANLAYIŞININ VE HEDEF PAZAR STRATEJİSİNİN SEÇİM BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ

Yıl 2011, Cilt: 14 Sayı: 26, 215 - 240, 01.12.2011

Öz

Bu araştırmanın amacı, siyasi partilerin başarısında uygulanabilecek pazarlama anlayışını ve stratejilerini ele alarak, başarıya ulaşmada en etkin anlayış ve stratejiyi tespit etmektir.Araştırmanın materyalini 22 Temmuz 2007’de Türkiye’de yapılan genel seçimlerde ilk beş sıraya yerleşen siyasi partilerin seçim beyannameleri oluşturmaktadır. Araştırma sürecinde, söz konusu siyasi partilerin seçim beyannameleri pazarlama perspektifinden incelenerek seçim sonucuna en çok etki eden pazarlama anlayışı ve stratejisi ortaya konmaya çalışılmıştır. Ayrıca siyasi partilerin uzman ve yetkili elemanları ile de yüzyüze görüşülerek gereksinim duyulan bilgiler elde edilmiştir.Araştırmada ulaşılan en önemli sonuç, başarılı olan siyasi partilerin hedef pazar stratejisi olarak farklılaştırılmış pazar stratejisini çok bölüm stratejisi ; pazarlama anlayışı olarak da sosyal pazarlama anlayışını uyguladığının ortaya çıkarılmasıdır

Kaynakça

  • AKDOĞAN, M. Şükrü, Ahmet TAN, ”Politik Pazarlama Uygulamalarına Farklı Bir Ba- kış - Siyasi Partiler Örneği -“ , Pazarlama Dünyası, Yıl 13, Sayı 77, Eylül – Ekim 1999.
  • ALTINTAŞ, Murat Hakan, “Politikada Pazarlama ve Politik Pazarlamada Yer Alan Ko- nular Üzerine Genel Bir İnceleme”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 34, Sayı 1, Mart 2001.
  • ATTİLA, Nilüfer, Politika Pazarlaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi , Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa, 1997.
  • BONGRAND, M. Politikada Pazarlama, Çeviren: Fatoş Ersoy, İletişim Yayınları, İstanbul, 1991.
  • BULUT, A. Erzurum’da Seçmenlerin Politik Pazarlama Uygulamalarına İlişkin Görüşleri ve Tercihleri Üzerine Bir Saha Araştırması, A.Ü.İ.İ.B.F. Fındıkoğlu Araştırma Mer- kezi Yayın No.186, Erzurum, 1994.
  • ÇİFTLİKÇİ, Ahmet, Siyaset Pazarlaması ve Siyasi Partilerin Malatya’daki Uygulama- ları, İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Pazarlama Bilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Malatya, 1999.
  • COURSARIS, Constantinos K. and Savvas PAPAGİANNİDİS, Online Political Marke- ting in Greece: An Evalution of the 2007 National Elections and Two Case Studies, Computers in Human Behavior, Vol 25, İssue 4, pp. 853-861.
  • LILLEKER, DARREN G. and Jennifer LEES-MARSHMENT. Political Marketing A Comparative Perspective Manchester Universty Press, Oxford Road, UK, 2005
  • EKİNCİ, Burak, Politik Pazarlama Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma, Yayınlanma- mış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli, 2002.
  • ERDİL, Sabri, “Politik Pazarlama ve Siyasi Partilerde Seçim Kampanyaları”, Pazarlama Dünyası, Yıl 3, Sayı 16, Temmuz – Ağustos 1989.
  • İSLAMOĞLU, A. Hamdi , Pazarlama Yönetimi Stratejik ve Global Yaklaşım, 1. Baskı, Beta, İstanbul, 1999.
  • İSLAMOĞLU, A.Hamdi, Siyaset Pazarlaması Toplam Kalite Yaklaşımı, 2. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2002.
  • KOTLER, Philip, Pazarlama Yönetimi, Northwestern Üniversitesi, 1972.
  • LESS-MARSHMENT, J. The Product, Sales and Market Oriented prty-How Labour Le- earnt to Market the Product, not just the Presentation, European Journal of Marke- ting, Vol.35, No.9, 2001.
  • LESS-MARSHMENT, J. The Political Marketing Revolution: Transforming the Govern- ment of the UK, Manchester Universty Press, Oxford Road, UK, 2004
  • LESS-MARSHMENT, J. Current Issues in Political Marketing, (eds: Walter W. Wymer Jr., and Jennifer Lees-Marshment), Best Business Books. An imprint of the Haworth Press. Inc.,2005
  • LESS-MARSHMENT, J. Global Political Marketing (eds: Jennifer Lees-Marshment., Jesper Strömback and Chris Rudd), New York: Routledge. 2010
  • LİMANLILAR, Mehmet, Siyasal Pazarlama, Pazarlama Dünyası, Yıl 5, Sayı 29, Eylül – Ekim 1991.
  • LOCK, Andrew and Phil HARRIS, “Political Marketing-Vive La Différence”, European Journal of Marketing, Vol 30, No. 10/11, 1996.
  • MUCUK, İ. Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul,2007.
  • PİTT, L., Caruana, A, and Berthon, P.R. Market Orientation and Business Performance: Some European Evidence, International Marketing Review, Vol.13, No. 1,1996.
  • ÖZKAN, Necati, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 1. Basım, MediaCat Kitapları, İstan- bul, 2002.
  • TAN, Ahmet, İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, 1. Basım, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2002.
  • TAN, Ahmet, Politika’da Niye Kaybediyorlar? Nasıl Kazanıyorlar?, 1. Baskı, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2002.
  • TEK, Ö.B. Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım, Türkiye Uygulamaları, Ge- liştirilmiş 7. Baskı, İzmir, 1997.
  • TOKOL, Tuncer, Reklamcılık ve Satış Yönetimi, A.Ü. Yayınları, No : 117, Eskişehir, 1987.
  • TOPUZ, Hıfzı, Siyasal Reklamcılık: Dünyadan ve Türkiye’den Örneklerle, Cem Yayıne- vi, İstanbul, 1991.
  • UZTUĞ, Ferruh, Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, 1. Baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul, 1999.
  • WRING, D. Reconciling Marketing with Political Science, Journal of Marketing Mana- gement, Vol.13, No.7, 1997.
  • YALÇIN, F. Asuman, İ. Füsun Sezer, Pazarlama Bilgileri, Bilim Teknik Yayınevi, İstan- bul, 1995.

The Importance of The Applied Marketing Understanding And Target Market Strategy With Respect to Achievement of Political Parties

Yıl 2011, Cilt: 14 Sayı: 26, 215 - 240, 01.12.2011

Öz

The aim of the research is to find out and display the understanding of the marketing carried by the political parties. The research material consists of the declarations of political parties ranked as top-5 attended the general elections held on 22 July 2007. The method followed in the research is to examine the declarations of these political parties from the perspectives of marketing. Furthermore, meetings were held with the experts and the authorities ,and the necessary information has been obtained with face to face meetings with the experts from these parties.According to the results of the research, after having an examination of the declarations of these parties, it was made clear that the successful parties had carried out differetiated marketing strategy from the target marketing strategy. Understanding of marketing carried by these parties was defined as social marketing understanding

Kaynakça

  • AKDOĞAN, M. Şükrü, Ahmet TAN, ”Politik Pazarlama Uygulamalarına Farklı Bir Ba- kış - Siyasi Partiler Örneği -“ , Pazarlama Dünyası, Yıl 13, Sayı 77, Eylül – Ekim 1999.
  • ALTINTAŞ, Murat Hakan, “Politikada Pazarlama ve Politik Pazarlamada Yer Alan Ko- nular Üzerine Genel Bir İnceleme”, Amme İdaresi Dergisi, Cilt 34, Sayı 1, Mart 2001.
  • ATTİLA, Nilüfer, Politika Pazarlaması, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi , Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bursa, 1997.
  • BONGRAND, M. Politikada Pazarlama, Çeviren: Fatoş Ersoy, İletişim Yayınları, İstanbul, 1991.
  • BULUT, A. Erzurum’da Seçmenlerin Politik Pazarlama Uygulamalarına İlişkin Görüşleri ve Tercihleri Üzerine Bir Saha Araştırması, A.Ü.İ.İ.B.F. Fındıkoğlu Araştırma Mer- kezi Yayın No.186, Erzurum, 1994.
  • ÇİFTLİKÇİ, Ahmet, Siyaset Pazarlaması ve Siyasi Partilerin Malatya’daki Uygulama- ları, İ.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Pazarlama Bilim Dalı, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Malatya, 1999.
  • COURSARIS, Constantinos K. and Savvas PAPAGİANNİDİS, Online Political Marke- ting in Greece: An Evalution of the 2007 National Elections and Two Case Studies, Computers in Human Behavior, Vol 25, İssue 4, pp. 853-861.
  • LILLEKER, DARREN G. and Jennifer LEES-MARSHMENT. Political Marketing A Comparative Perspective Manchester Universty Press, Oxford Road, UK, 2005
  • EKİNCİ, Burak, Politik Pazarlama Üzerine Uygulamalı Bir Araştırma, Yayınlanma- mış Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Kocaeli, 2002.
  • ERDİL, Sabri, “Politik Pazarlama ve Siyasi Partilerde Seçim Kampanyaları”, Pazarlama Dünyası, Yıl 3, Sayı 16, Temmuz – Ağustos 1989.
  • İSLAMOĞLU, A. Hamdi , Pazarlama Yönetimi Stratejik ve Global Yaklaşım, 1. Baskı, Beta, İstanbul, 1999.
  • İSLAMOĞLU, A.Hamdi, Siyaset Pazarlaması Toplam Kalite Yaklaşımı, 2. Baskı, Beta Basım Yayım Dağıtım A.Ş., İstanbul, 2002.
  • KOTLER, Philip, Pazarlama Yönetimi, Northwestern Üniversitesi, 1972.
  • LESS-MARSHMENT, J. The Product, Sales and Market Oriented prty-How Labour Le- earnt to Market the Product, not just the Presentation, European Journal of Marke- ting, Vol.35, No.9, 2001.
  • LESS-MARSHMENT, J. The Political Marketing Revolution: Transforming the Govern- ment of the UK, Manchester Universty Press, Oxford Road, UK, 2004
  • LESS-MARSHMENT, J. Current Issues in Political Marketing, (eds: Walter W. Wymer Jr., and Jennifer Lees-Marshment), Best Business Books. An imprint of the Haworth Press. Inc.,2005
  • LESS-MARSHMENT, J. Global Political Marketing (eds: Jennifer Lees-Marshment., Jesper Strömback and Chris Rudd), New York: Routledge. 2010
  • LİMANLILAR, Mehmet, Siyasal Pazarlama, Pazarlama Dünyası, Yıl 5, Sayı 29, Eylül – Ekim 1991.
  • LOCK, Andrew and Phil HARRIS, “Political Marketing-Vive La Différence”, European Journal of Marketing, Vol 30, No. 10/11, 1996.
  • MUCUK, İ. Pazarlama İlkeleri, 16.Basım, Türkmen Kitabevi, İstanbul,2007.
  • PİTT, L., Caruana, A, and Berthon, P.R. Market Orientation and Business Performance: Some European Evidence, International Marketing Review, Vol.13, No. 1,1996.
  • ÖZKAN, Necati, Seçim Kazandıran Kampanyalar, 1. Basım, MediaCat Kitapları, İstan- bul, 2002.
  • TAN, Ahmet, İlke ve Uygulamalarıyla Politik Pazarlama, 1. Basım, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2002.
  • TAN, Ahmet, Politika’da Niye Kaybediyorlar? Nasıl Kazanıyorlar?, 1. Baskı, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2002.
  • TEK, Ö.B. Pazarlama İlkeleri, Global Yönetimsel Yaklaşım, Türkiye Uygulamaları, Ge- liştirilmiş 7. Baskı, İzmir, 1997.
  • TOKOL, Tuncer, Reklamcılık ve Satış Yönetimi, A.Ü. Yayınları, No : 117, Eskişehir, 1987.
  • TOPUZ, Hıfzı, Siyasal Reklamcılık: Dünyadan ve Türkiye’den Örneklerle, Cem Yayıne- vi, İstanbul, 1991.
  • UZTUĞ, Ferruh, Siyasal Marka Seçim Kampanyaları ve Aday İmajı, 1. Baskı, MediaCat Yayınları, İstanbul, 1999.
  • WRING, D. Reconciling Marketing with Political Science, Journal of Marketing Mana- gement, Vol.13, No.7, 1997.
  • YALÇIN, F. Asuman, İ. Füsun Sezer, Pazarlama Bilgileri, Bilim Teknik Yayınevi, İstan- bul, 1995.
Toplam 30 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Mehmet Emin Akkılıç Bu kişi benim

Mehmet Oğuzhan İlban Bu kişi benim

Volkan Özbek Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 14 Sayı: 26

Kaynak Göster

APA Akkılıç, M. E., İlban, M. O., & Özbek, V. (2011). SİYASİ PARTİLERİN UYGULADIĞI PAZARLAMA ANLAYIŞININ VE HEDEF PAZAR STRATEJİSİNİN SEÇİM BAŞARISI ÜZERİNE ETKİSİ. Balıkesir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 14(26), 215-240.

BAUNSOBED