The problem: In Turkey Ministry of Education took an important step in 2005 and prepared a new Geography curriculum according to constructivist approach. So, it is important to apply student centered learning activities in classrooms by the teachers together with technological materials. But most of the classrooms don’t have environments to apply these activities. GIS is also one the best student centered activities which teachers should use in classes in order to make students active in classrooms. The aim of the study: This research, aims to find out the limitations and advantages of applications GIS in classrooms by surveying geography teachers and their approaches. Method: This study is a kind of survey model. Data were composed of thoughts and ideas of teachers in high schools in Turkey. The subjects of this study are Geography teachers. Equestionnaire has been done at the beginning of 2008-2009 education term among teachers who are members of a web site Union of Turkey Geography Teachers http://tech.groups.yahoo.com/ group/cografya_ogretimi that has 1457 members who are only Geography teachers and 950 of them were active when the survey was applied in that group. Frequency, percentage ANOVA and t-test and Kruskal Wallis-H were used to analyze the data
Problem Durumu: Milli Eğitim Bakanlığı’nın ortaöğretim programlarını yenilemesinden sonra ortaya çıkan yeni eğitim anlayışının gereği olarak derslerde aktif öğrenme yöntemleri ve mümkünse bunların teknolojik imkânlarla desteklenerek öğretmenler tararından kullanılması beklenmektedir. Bununla birlikte birçok aktif öğrenme yöntemi gerek sınıflardaki öğrenme ortamlarının geleneksel olmaktan kurtarılamaması ve öğretmen eğitimi yetersizliği, gerekse kalabalık sınıf mevcutları nedeniyle çok az uygulama imkânı bulmaktadır. Coğrafi Bilgi Sistemleri CBS de liselerdeki coğrafya eğitiminde, öğrencilerin aktif olarak derse katılımını sağlayan, bunun yanında teknolojiyi sınıfın içine taşıyarak öğrencilerle buluşturan aktif öğrenme yöntemlerinden biri olarak dikkati çekmektedir. Ancak coğrafya öğretmenlerinin bu yöntemi sınıflarda kullanma durumlarının, bu yöntemin avantaj ve dezavantajları ile doğru orantılı olduğu belirtilmelidir. Amaç: Bu araştırmada, coğrafya öğretmenlerinin coğrafi bilgi sistemlerine yönelik yaklaşımlarının, bu yöntemin öğretmenler nezdinde avantaj ve dezavantajlarının ele alınması suretiyle tespit edilmesi amaçlanmıştır. Yöntem: Bu araştırma, tarama survey modeli niteliğindedir. Veriler, coğrafi bilgi sistemleri hakkındaki öğretmen tutumlarının anket yöntemiyle internet üzerinden coğrafya öğretmenlerine gönderildi. Örneklem grubu gönderilen anketlerden elde edilen 180 coğrafya öğretmeninden oluşmuştur. Verileri analiz etmek için SPSS’te frekans, yüzde % , ortalama, standart sapma, t-testi, tek yönlü varyans analizi ANOVA ve Kruskal Wallis-H teknikleri kullanılmıştır. Bulgular, Sonuçlar ve Öneriler: Yapılan analizler sonucunda, coğrafya öğretmenlerinin CBS kullanmanın sınırlılıklarını daha fazla vurguladıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin cinsiyetlerine göre CBS uygulamaları açısından anlamlı bir fark saptanmamıştır. Buna karşılık, mesleki kıdem, sınıf mevcutları, CBS uygulama yapma durumları, okul türleri ve mezun olunan okul türlerine göre anlamlı farklılıklar saptanmıştır. Bu sonuçlar, coğrafya öğretmenlerine yönelik standart bir CBS eğitiminin olmadığı ve MEB ya da üniversiteler tarafından CBS öğretmen eğitimine ihtiyaç duyulduğu şeklinde yorumlanabilir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2009 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Cilt: 12 Sayı: 22 |
BAUNSOBED